Asta este dilema blogului meu semnalata si de un prieten.
Sincer sa fiu e greu sa scrii totul despre nimic. Asa ca raman la varianta a doua.
Fiind doar din pasiune aceste randuri nu au neaparat o tema si o directie clara.
Parafrazand un cantec la moda "scriu cum zice inima mea" si inca imi face placere.
Sa revenim la lucruri mai actuale.
Bravo gimnastilor si in special fetelor. Traiesc tot mai acut cu impresia ca o Romanie condusa de femei ar fi mai eficienta.
Referitor la alegerile din PDL pot spune ca dl. Blaga are charisma lui Spike din "Tom si Jerry" si la actualele alegeri din partid are acelasi entuziasm care l-a avut si la alegerile de primar general din Bucuresti. Si nu trebuia decat sa fie putin neintepat si nu ne captuseam cu dom doctor. Asa ca toata lumea a facut dreapta imprejur si e strans unita in jurul marelui lider. Nu aveti emotii, Boc castiga.
Ce ma ingrozeste este in clipa de fata populismul si lipsa de profesionalism in domeniul constructiei de autostrazi.
Sa luam cazul Cernavoda-Constanta.
Vorbesc si eu pe auzite dar ideea este urmatoarea:
Este vorba de un contract FIDIC. Poate fi " White book sau Red book" adica cu proiectantul la constructor sau la beneficiar.
Cam acelasi FIDIC ca la Autostrada Transilvania.
Ce trebuia sa se intample:
Sa fie realizat clar proiectul la nivel de DTAC si chiar DDE sa fie facute expropierile si sa aiba Certificate de Urbanism si Autorizatii de Construire valabile. Bineinteles sa fie si cu platile la zi.
Eu cred ca din acest circ statul roman va mai pierde niste bani si bineinteles cel putin 1 an.
De ce spun asta:
In urma cu putin timp au fost emise aproape o duzina de CU pentru o duzina de variante ale autostrazii. Nu e posibil ca toate sa coste la fel!!
Inca nu s-au ridicat sarcinile arheologice din situri.
De la CU la AC este o cale inca lunga. De abia dupa aia poate incepe executia efectiva.
Daca era pe vremea lui Nastase si al doamnei Jianu in vara asta mergeam la mare pe autostrada.
Dar asta este birocratia, lipsa de experti si consultanti romani, nebunia expropierilor si nu in ultimul rand faptul de a exista o prietenie intre constructor si cineva din minister.
Acelasi probleme au fost pe A2 si pana acum dar s-au rezolvat dupa receptia Autostrazii. :)
Cat despre Autostrada Transilvania cine ne-a legat la gat cu contractul ar trebui sa de socoteala. Nu prea avem iesire decat cu mari costuri din partea statului roman.
Intr-o zona contaminata cu metale grele s-a preferat decontaminarea decat mutarea traseului ?????!!!! Dar asa e pe la Cluj.
Asa ca trenul masina mica la vara tot ne inghesuim la mare pe unde apucam.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu