Un nou simbol falic brazdeaza cerul Bucurestiului ca o dovada de respect al investitorului habsburgic pentru Bucuresti (la fel ca si pretul benzinei). O natie de iobagi admira un reper care nu are nimic in comun nici cu arhitectura romaneasca, nici cu traditiile romanesti si nici macar cu specificul zonei.
De ceva vreme presa este invadata de formatori de opinie care lauda in genul Cantarea Romaniei noul imobil.
Si se anunta "inceputul unei noi ere in Romania" si mai ales "Proiectul creeaza un precedent, un model de urmat. Este un concept pionier, atat la nivel de design si arhitectura, cat si la nivel de solutii tehnice, executie sau facilitati. Este deja un punct de referinta pentru Bucuresti si probabil va ramane pentru mult timp. Un astfel de proiect indraznet, care beneficiaza de notorietatea proprietarului si modul incredibil in care constructorul reuseste sa avanseze cu lucrarile si noutatile tehnice incorporate, nu poate fi decat unul de succes"
Citesc si nu imi vine sa cred. Republica Bananiera Romania a vazut pentru prima data betonul! URA!
Ce inseamna si o campanie agresiva pentru a umple cu chiriasi noua sandrama!!! Si se pare ca ceva clienti exista deja. De la superfirme!
Cand astfel de zgarie-nori au fost proiectati mai toti aveau in arhitectura ceva specific locului si nu ma refer doar la TAIPEI 101 sau la Burj Khalifa sau la Eureka Tower sau la Shanghai World Financial Center sau la Menara Telekom. Toate cladirile aveau un element sau un simbol local, drag bastinasilor.
Ia sa vedem cum ar suna si un punct de vedere nefolclorist.
PUZ-ul a fost obtinut cu chiu cu vai dupa multe sedinte la Comisia Tehnica de Urbanism a PMB. Si acolo s-a tras cu toata munitia in cladire, dar cum votul era "o mana spala pe alta" s-a votat la pachet cu alte proiecte a altor mahari arhitecti. CA doar tonul se daduse cu accentul de inaltime peste 100 m, existand deja un alt proiect cu peste 100 m aprobat!
Asa ca in 2007 PUZ- ul a ajuns la CGMB unde a fost aprobat (PDL stie despre ce e vorba). Dar bomboana otravita a fost ca PUZ-ul avea valabilitate 5 ani!!!!! Altfel el expira si procedura trebuia reluata. Si asta insemna bani si o alta echipa de la PMG + CGMB de "captatio benevolentiae"!
Timpul trecea. PUZ-ul expira.
Asa ca au pus mana de la mana si tot fiind o afacere de familie (austriaca), antreprenorul general a redus devizul pentru beneficiar cu 30%. Si a inceput strangerea de cohones a subantreprenorilor. Care au redus si ei pretul cu 40%.
Toate firmele care au misunat aproape de miere sunt bazate pe legaturi de limba germana si poate si altfel de relatii nepotrivite.
Logistica lor este impresionanta dar munca efectiva o fac sub-sub-sub-contractori romani!
Care au ajuns sa lase pretul si cu 50-60% fata de cel initial. Asta da afacere!
Dar cum este cel mai mare santier din tara si toata lumea vrea sa-si plaseze serviciile sau produsele atmosfera este ca la mustele verzi pe langa movilita calda si fetida.
Cateva considerente generale:
Locatia va deveni o mare pacoste pentru cei care tranziteaza zona sau muncesc in zona Floreasca , Pipera, Barbu Vacarescu. Desi se lauda cu 518 locuri de parcare in 5 subsoluri si 21 de locuri de parcare supraterane, de fapt accesul va fi infricosator. Imaginati-va cum toate cele 539 de autoturisme se vor incolona incepand cu ora 8.45 ca sa ajunga la timp la serviciu, blocand astfel si Calea Floresca si Barbu Vacarescu. Mai trebuie aici imaginat alti 500 de oameni incolonati de la metrou Aurel Vlaicu spre imobil. Sa nu uitam ca mai exista si alte cladiri (mari) de birouri in zona!!!!
Din acest punct de vedere zona va fi un cosmar atat pietonal cat si auto, mai ales in jurul orei 9.00 dar si in jurul orei 18.00. Si asta fara a pune la socoteala si MALL-ul!!!!!
Terenul de fundare este si el din fosta albie a raului Colentina deviat acum spre sud si marginit la salba de lacuri! Noroc ca s-au inventat pilotii. Dar la 5 subsoluri in adancime fie modifici panza freatica, fie in ani ploiosi te trezesti cu inindatii in zona sau in alte subsoluri care nu aveau pana acum probleme!!!!
Fatada are un aspect de scoala de corectie si se inscrie intr-un lung sir de esecuri arhitecturale care se regasesc in Bucuresti!
Ce m-a amuzat cel mai tare este reclama care se face pentru LEED Green Building Certification: Silver Level. Daca studiezi putin observi ca de fapt sunt cam in josul scarii ea aratand astfel:
""Certified: 40–49 points
Silver: 50–59 points
Gold: 60–79 points
Platinum: 80 points and above ""
Dar oare Silver Level are 50 sau 59 de puncte? RECLAMA ASTA !!!! ZAU ASA!!!!
VA URMA!!!!
Si asta daca exista interes!
Astept comentarii!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu