Parinti disperati si copii turbati. Asta ar fi ceea ce ne rezerva urmaritul programelor pentru copii la TV. In special Cartoon Network, dar si celelalte programe similare.
Recunosc ca fiul meu este dependent de urmaritul acestui canal. Si este vina exclusiva a parintiilor ca permit acest lucru. La inceput televizorul este ca o suzeta pentru copil. Cu timpul devine ca un drog si da dependenta. Si asta doar pentru ca este mai usor sa-l lasi in fata Tv si sa-ti vezi de treaba, decat sa-i captezi interesul si sa-l tii preocupat cu altceva, dar cu consecinte nefaste in viitor. Acum modelul este pentru el ce se intampla si ce se spune la Tv. Si nu putem decat sa constatam ca situatia este cam pierduta si el traieste prin personajele de le Tv. Asa ca un post Tv (sa zicem Cartoon Network care nu este supus legii audiovizualului din Romania, dar difuzeaza in limba romana si este plin de reclame romanesti) ajunge sa ne manipuleze copii si sa dicteze ce este la moda, ce expresii sunt "cool" sau ce jucarii trebuie neaparat cumparate.
Si ajungem la jucarii. Acum majoritatea serialelor sunt dublate de o adevarata armata de marketing. Au in spate jocuri si jucarii pe piata. Si sunt foarte atractive si sunt promovate prin reclame agresive din 15 in 15 minute la Tv. Asa ca saracul copil (de fapt naivul copil) crede ca fericirea sta in acea jucarie si primirea ei in dar este telul suprem in viata. Asta este primul pas. Pasul doi il reprezinta atacul asupra parintilor pentru achizitionarea jucariei dorite. Si de aici, pentru a scapa de perseverenta copilului, parintii cedeaza si cauta jucaria dorita.
Un astfel de exemplu il reprezinta faimosii titirezi Bey Blade (asta doar pentru cunoscatori). Cred ca in Romania s-au vandut peste 100.000 de bucati. Dar ei au fost vanduti pana in Craciun. Acum sa dai cu tunul si nu mai gasesti asa ceva. Am vrut sa cumpar pentru copilul unor cunoscuti asa un titirez. Dar stupoare! Am cautat in peste 10 magazine in trei orase diferite si am contactat si importatotul. Nici macar o bucata nu mai era pe stoc. Citez:" Trebuia sa importam inca odata pe atat la cata cerere am avut!".
Situatia la zi: Acum titirezul zace intr-o cutie alaturi de alti zece frati ai sai. Si ca in filmul Toy Story o alta jucarie sa pregateste sa cucereasca inima fiului meu, sau poate o tableta sau cine stie ce mai urmeaza.
Se lucreaza intens cu mintea copiilor. Si manipularea incepe de la varste fragede, la fel ca si transmiterea apetitului pentru cumparaturi. Este o ocazie unica si nu trebuie ratata. Asa suna in mare fiecare reclama.
Cu tristete constat cat de mult ma abat de la principii. Si de fapt chiar eu contribui la pervertirea si coruperea bunei judecati. Si mai am tupeul sa ma plang ca nu este corect.
Ceea ce sadim, aia culegem!
Noi alimentam si desavarsim societatea de foarte larg consum. NOI NOI NOI!!!
Si sa nu uit cu dublajul desenelor in romana. Este asa anost si trist sa auzi aceleasi zece voci la toate desenele. Cum se face oare ca doar ZONE STUDIO ORADEA le traduce pe toate???? Si ca nu mai exista si alte voci in Romania. Unde esti tu Vocea Romaniei, ca eu m-am saturat de ceea ce aud la desene animate.
In concluzie singuri alergam dupa himere si singuri le construim. Dar acum este totul la o scara generala si ratiunea ar trebui sa revina in mintile parintilor.
Pana nu este prea tarziu!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu