Totalul afișărilor de pagină

vineri, 17 iunie 2011

O zi obisnuit de neobisnuita

Astazi m-am ocupat de treburi administrative inainte de plecarea in concediu.
De dimineata am mers la Posta sa iau alocatia copilului. Eu locuiesc in locul unde postasul nu suna de doua ori ci ajunge de doua ori pe luna. Si ce sa vezi la Posta. COADA. Toti pensionarii si asistatii rascoleau intr-un maldar de plicuri. Sefa oficiului ramasese fara postas (Posta Romana a avut pierderi in ultimii 2 ani cam 15 % din cifra de afaceri si pe scheletul ei se dospeste o companie de asigurari si o banca), asa ca toata lumea ca sa fie "servita" trebuia sa caute in maldarul de plicuri (facturi si eventual scrisori personale sau ale vecinilor) si sa ia cu ei corespondenta sau eventual sa o distribuie vecinilor. Asa ca am parcurs si eu ritualul initiatic si dupa ce am selectat vreo 3 plicuri (am fost admonestat : Cam putine!) am reusit sa incasez si fabuloasa suma de 42 de RON adica 10 euro fara putin.  Deci primele 2 ore de munca au fost deja epuizate.
Ieri, sotia a primit un telefon de la Volksbank sa vina sa ridice cardurile in locul celor expirate. A fost sunata de la sucursala Unirii si chemata de urgenta. Zis si facut, ajung eu acolo dupa un rond in cautarea unui loc de parcare pe traseul : Pta Unirii, Bdul Unirii, Bdul Libertatii, Splaiul Independentei si intr-un final apoteotic, am gasit dupa 30 de minute de cautare un loc de parcare pe langa Patriarhie. Normal ca era un copilas cu galeata pe locul liber si mutatul galetii m-a costat 5 lei. O si spalam? Am fost intrebat. Nu merci.
Am ajuns transpirat in banca. Cele doua "ofiter de credit" vorbeau la telefon (cred ca era personala treaba sau pe clienti ii cheama PISI) si dupa 5 minute de coascultare la chat-ul lor una m-a bagat in seama.
Ce doriti? I-am spus pasul meu.
O secunda ca stie colega. Si o secunda a si fost :).
DA. Eu am sunat. Sa va caut acum cardul......................Dupa rascolit prin toata agentia si sunat la centrala am aflat ca el se afla la agentia Otopeni!!??? Si ca eu am solicitat asta!
Cu stupoare am asistat la o abureala profesionista din care a rezultat ca ei nu au nici o vina.
Am chemat si eu sefa de agentie.
A venit si ea tot incetisor.
Si ea a incercat sa ma lamureasca de minunatul lor sistem infailibil.
Doamne! Daca si fete tinere cu facultate si din mediu privat te mint in fata si nu pot recunoaste ca au gresit si ca o incompetenta a sunat fara sa verifice existenta fizica a cardului in agentia lor ce sa mai zic.De fapt am zis cate ceva...
La final am fost asigurat ca pana in ora 18.00 pot ridica cardul de aici.
Merci, asa ca am renuntat la cardul de la ei.
Si daca va spun ca francul elvetian a fost astazi 3.5099 ron si eu cand am luat creditul era 1.9 ron.
Lacrimile imi uda barba.
Cu jumatate de zi la activ deja am plecat din zona Unirii.
Pe la Magazinul Unirea era haos. Un motociclist facea ordine. Sincer cred ca din  haos era nascut si iubea haosul.
A vazut o Pitzi cu o decapotenta care vorbea la telefon cu dispozitiv "maini ocupate". A lasat totul balta, s-a suit pe motocicleta si dupa ea. In cateva minute intersectia "defluia" normal. Asta ca sa vedem cum e treaba si cu agentii de circulatie.
Dupa am fost la cumparaturi in Pta Obor.
Fructe si legume. Din plin. Preturi de la simplu la dublu. Totul bine si frumos pana la alesul marfii.
Producatorii autohtoni (de rosii, dovlecei si pepeni turcesti, de usturoi chinezesc, de struguri italieni si grecesti etc.) au reluat obiceiul de a pune ei marfa in punga fara drept de a alege. Cum ii vine la mana. Si daca comentezi esti liber sa o iei de la capat in alta parte. Sunt toti intelesi. Si la pret si la furnizori.
Ce s-a vrut o piata a micului producator a devenit tot o piata a intermediarului, adevarat cu un adaos mai mic, dar si fara pierderi de marfa. Cu punga plina si cu gusa tot la fel am plecat fericit.
Am incercat sa schimb o bancnota mare de euro in bancnote mai mici. Si ce sa vezi. La nici o banca nu e posibil "legal" asa ceva. Asa ca tot saracii arabi de pe Mosilor sa traiasca. Si aveau clienti garla.
Banii mai mici cred ca ii pregatesc pentru traversatul Bulgariei. Si nu sunt tocmai cu factura.
Doamne cat de balcanic sunt. Si scriu de morala si de anti-coruptie pe blog.
Dar si sa stai sa te "faca" un politist bulgar parca nu merita efortul si nici nervii.
Asa ca dragilor  va parasesc pentru 10 zile.
La buna recitire.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu