Totalul afișărilor de pagină

joi, 30 aprilie 2015

Drumul spre Oman 2015!

Mai exact spre Provincia Musandam o parte rupta din Sultanatul Oman care strajuieste partea sudica a stramtorii Hormuz!
Omanul are o mica bucatica in varful nord-estic al peninsulei arabice. Mai exact tot varful unde muntele si marea isi dau mana pentru a realiza fjordurile arabice.
Acum doi ani mai avusesem o tentativa de a merge in Oman. Dar am aflat in ultima clipa ca viza emirateza era doar cu o intrare si riscam sa ramanem in Oman daca ieseam din Emirate.
Asa ca de data asta ne-am documentat si am plecat la drum pregatiti. Sau nu?
O sa va povestesc intr-o alta postare noile mele aventuri cu rent-a-car.
Pe scurt am reusit sa inchiriem o masina, sa avem asigurare si cazare in Oman.
Si am plecat spre Khasab unde aveam rezervata o camera (in singurul hotel de pe booking).
Am schimbat si dirhami in reali omanezi sa avem bani cu noi.
Asadar 1 real omanez = 10 dirhami. Se percepe un comision de 2 dirhami la orice tranzactie.
1 dirham (AED) a ajuns sa valoreze 1.14 RON. acum doi ani erau la paritate. Dar a crescut dolarul intre timp.
Am plecat din Dubai cu masina pe autostrada emiratelor pe nume Sheikh Mohammed Bin Zayed Road cu destinatia Ras Al Khaimah sau RAK.
O scurta lectie de geografie. Sunt 7 emirate si anume : Abu Dhabi, Dubai, Ajman, Fujairah, Ras al Khaimah, Umm al Quwain si  Sharjah.
Ajunsi in RAK am oprit la un Mall (chiar RAK MALL) sa schimbam bani si sa facem ceva cumparaturi. LULU supermarket este pritenos cu preturile.
Am fost fascinat de oferta de legume si fructe din toata lumea. Arome care nici nu imi inchipuiam ca exista mi-au gadilat narile. Am vazut o grozavie de fructe care parca ma invitau sa le gust.
Si am ajuns la granita!!!!
Unde am oprit masina si ne-am dat jos sa completam o groaza de formulare.
La iesirea din emirate a trebuit sa platim o taxa de 35 dirhami de persoana pentru iesire (intrarea este pe gratis, in schimb iesirea din emirate este pe bani). Totul a durat 20 de minute si nu a fost deloc aglomerat.
La intrarea in Oman alt popas. Alte 30 de minute de completat hartii. Cei 3 vamesi erau pe Facebook si se amuzau tare de postari.
A trebuit sa mai platesc 150 dirhami asigurare auto. Si GATA!
Eram in Oman.
Ne-am grabit sa prindem apusul pe o plaja. Vis a vis era Iranul si vestul.
Am ajuns pe plaja visata si am facut singuri baie in mare la apus.
Pe plaja niste omanezi faceau drifturi pe nisip cu gipanul si de fiecare data ramaneau impotmoliti in nisip.
Marea era calda, la orizont soarele se pregatea sa se culce si in spate un versant de munte ne veghea zbenguiala in apa. FRUMOS!!!
Pe inserat am mai oprit la un resort pe malul marii ( un Golden Tulip, cam scump) si ne-am indreptat spre cazarea noastra din Khasab. Hotelul foarte frumos la interior, cu o camera generoasa cat sa dormim toti trei in voie.
Si acum poze.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu