Totalul afișărilor de pagină

duminică, 18 ianuarie 2015

Pauza !

M-am apropiat aproape cu sfiala de tastatura si am inceput sa scriu. Dupa fix o luna. Asta nu inseamna ca o luna de zile nu am mai existat. Doar m-am retras putin in mine si am asteptat.
Am asteptat sa vad cum se desfasoara lucrurile pe scena politica. Si am vazut. Se pare ca nu toate sperantele mele au fost desarte. Omul nu prea le are cu vorbitul, nu are carisma nici in romana si nici macar in germana (aici cred ca am facut un mic pleonasm), dar se pare ca vrea sa le aiba cu facutul. Asa ca inca mai astept lucruri bune. Speranta mea este inca langa omul pe care l-am votat. Cel putin 5 ani de mandat ar putea sa schimbe ceva in bine in tara asta. Punct si de la capat.
A mai fost nebunia cu black friday. Si inca ce nebunie. Am intrat si eu in ea pe motiv de deces de laptop. Am ajuns si eu la i7. Dar nu imediat. O comanda la emag.ro de black friday a durat fix 20 de zile. DA, DOUAZECI DE ZILE! Si ei se laudau ca livreaza in 48 de ore!!!
Asta ca sa intram in Romania lucrului bine facut.
Laptopul cu i7 a mai fost dorit si pentru ca am hotarat sa schimb providerul de internet. Asa ca stau sa spun adio la magenta si bine ai venit fiber link 1000 mbs. Am semnat contractul cu un reprezentant de vanzari pe 20 noiembrie 2014. Aveam inclus in abonament si un router wireless si un stick de internet mobil. Totul parea foarte frumos.
Si iarasi povestiri din Romania lucrului bine facut. Pe 26 noiembrie vine o echipa sa faca instalarea. Inca de la poarta ma anunta ca nu au cu ei router wireless ( poate dupa sarbatori sa avem pe stoc) si de stickul mobil nici nu incape discutie. Trebuie sa il iau eu de unde ma programeaza. Pe un ton plictisit ma anunta ca daca nu vreau pot sa refuz instalarea pana vine routerul pe stoc. In ignoranta mea am spus ca mai bine vin cu toate o data si am refuzat instalarea. Pana sa plece au verificat daca mai exista porturi diponibile sa ma lege si pe mine la fibra optica. Nici o problema, Exista porturi m-au asigurat. Si au plecat....
A trecut o saptamana, doua....
Am primit un sms sa ma duc sa ridic stick-ul mobil undeva in cealalta parte a Bucurestiului! De ce oare, cand pana acolo mai aveam cel putin 10 magazine, nu pot intelege. Ajung acolo si intreb ce se intampla cu routerul meu si cu instalarea? Pai router nu avem si daca vreti stick-ul trebuie sa platiti un abonament separat pana se instaleaza fibra. ???? Bine zic. Vreau instalare fara router. Si iarasi trec saptamanile. Intr-un final sun la relatii clienti. Si astept 40 de minute sa vorbesc cu un operator. Spasit anunt ca accept instalarea fara router si fara stick pe care o sa le iau eu ulterior de unde o sa ma trimita ei in tara asta. Dar ghinion. Vin sarbatorile si se rupe totul. Dupa Revelion sun din nou si urmeaza sa fiu programat la instalare. In sfarsit apare o echipa pe 8 ianuarie. Care vrea sa ma conecteze. DAR!!! Nu au perechi libere sa ma conecteze. Doar pe 26 noiembrie erau, parca. Nu au fost dom'le. Si atunci stau si ma intreb oare ce am refuzat eu in 26 noiembrie???
Echipa pleaca sa vina alta echipa sa faca sudura pe fibra optica. Vine si pleaca fara sa ma conecteze. Trebuie alta echipa la conectare. In cele din urma pe 13 ianuarie vine o echipa sa faca faimoasa conectare. Trag fibra optica si aduc un router refurbisht. Arata scos din lada de gunoi. SINCER! Dar cum am fost deja dresat nu am mai protestat de frica sa nu mai astept alte doua luni.  Ma anunta glorios. GATA. Aduceti laptopul sa facem proba. Vin cu noul meu i7 si scriu user si parola. Apare o eroare 671 de modem. Dom'le nu ai scris bine parola si user-ul. Bine zic spasit scrieti-l dumneavoastra. Si dupa 4 incercari de dictat si scris in doi lucratori conexiunea tot nu se realizeaza. Asa ca suna in centrala. De acolo ne anunta. Nu exista legatura. Asa ca omul care m-a apostrofat ca nu am scris bine reface legatura la fibra optica. Si ledurile incep sa lumineze. E acum o sa vedeti ce bine merge cu 1000 mbs. Aproape toata adrenalina imi curgea in vine. Ma gandeam daca nu o sa ametesc la 1000 mbs. Si facem un speed test. Aveam 100 mbs. Oameni se uita cu superioritate la mine si imi zic : VEDETI! Eu stuefiat raspund: Dar este doar 100 mbs. AAAAAAAAA
Suna iarasi in centrala. Schimba cablurile in toate porturile. Intr-un final se hotarasc sa schimbe modemul cu unul nou. Il aduc si ma conectez. 500 mbs. A asta este pana maine cand se reseteaza serverul imi spun ei superior. Bine zic eu iarasi spasit. Toata noaptea si toata dimineata tot fac teste de viteza. Peste 500 mbs nu vrea nici mort. Asa ca sun din nou la relatii clienti si iarasi astept 20 de minute ca sa intreb ce fel de abonament am eu. 1000 mbs sunt anuntat cu o vizibila superioritate in vocea operatorului. Cuvintele astea au ajuns sa ma tulbure 1000 mbs. Fac o sesizare referitoare la viteza. Urmeaza sa fiu sunat de un expert IT. Dupa o zi sunt sunat. Si incep intrebarile. Ce laptop aveti? A! Ce procesor? Ce memorie RAM? Ce hard disk? Cat este ocupat procesorul? Ce softuri aveti? Dar ce windows aveti? Totul parea bine din partea mea. Ce antivirus aveti?
In final sunt anuntat ca o sa vina o echipa cu un laptop de proba sa faca teste la mine. Intre timp mi-am cumaprat un router wireless ca cel din abonament nu stiu cand o sa vina. Si incep si eu testarile. Scot firewall, dau setarile la maxim la viteza. Si nimic. Lucrul ciudat la PPoe este ca din laptop ma conectez cu 500 mbs iar prin router wireless nu prind pe LAN decat 200 mbs.
Vine echipa cu laptopul de test. La specificatii este mai slab ca al meu. Si fac prima proba. 500 mbs. Apoi suna iar in centrala. Pai trebuia conectat firul in LAN4 si nu in LAN1. Pai eu  nu am umblat acolo. Dupa lupte seculare in LAN1 laptopul lor ajunge la 900 mbs download si 150 mbs upload. Al meu se incapataneaza la 500 mbs dowload si 150 mbs upload. Asa ca o sa cer micsorarea abonamentului la 500 mbs.
Stau si ma intreb daca totusi nu as fi avut deloc habar de IT cum as fi reusit sa ajung sa satisfac toate cerintele proveiderului???
Au trecut 2 luni de cand am semnat contractul pentru fiberlink 1000 mbs. Am net de 500 mbs, stickul mobil si nu se stie cand voi vedea routerul wireless.
Am ajuns sa imi calc pe toate principiile si sa accept tratamente incorecte din partea unui furnizor de internet doar pentra ca unde stau eu nu am alta solutie pentru un net mai mare de 10 mbs cat imi oferea furnizorul magenta. Pentru cei 500 mbs am inghitit si m-am agitat cat nu credeam ca voi accepta vre-o data in viata.
ROMANIA LUCRULUI BINE FACUT.
A trecut peste mine si Revelionul si am fumat pasiv cat pentru un intreg an de stat intr-un birou cu fumatori inraiti. La doua zile pielea mea inca mai mirosea a tutun.
Am vazut ce voluptate au romanii pentru hore si sarbe. Incredibil. In parcare numai masini scumpe. Pe mese meniu sofisticat. Pe ringul de dans sa traiasca hora si sarba. NON-STOP!
Si am ajuns in 2015 !
La Multi Ani!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu