Totalul afișărilor de pagină

duminică, 3 august 2014

Sfaturi pentru o calatorie in Germania 2014!

Am stat si m-am gandit ca as putea da o groaza de sfaturi care mie mi-au lipsit inaintea calatoriei in Germania. Si pe care le consider utile.
Planificati-va din timp calatoria. Faceti din timp rezervarile. Booking.com este un site serios, dar in Germania multe pensiuni sau hoteluri nu sunt pe booking. Incercati pe site-uri germane. Nu toata lumea in Germania sau Austria vorbeste engleza.
BENZINA:
Cea mai scumpa benzina este in Germania. Cu preturi la benzina CO95 de peste 1.64 euro/l . O urmeaza indeaproape Franta cu preturi de 1.6 euro/l . Austria are pretul undeva intre 1,33 euro/l si chiar si 1,64 euro/l la Shell-ul de la Nickelsdorf. Surpriza cea mare este Ungaria care are preturi de la  330 forinti/l si pana la 440 forinti/l la Lukoil din vama Nagylak. Tinand cont de cursul 1RON=141,6 forinti o sa ramaneti fara aer.
Sfatul meu = Puneti cat mai multa benzina in Ungaria. Se plateste cu cardul fara probleme. In Romania ce sa va mai povestesc.
Taxa de drum ( Vignette):
Romania o are si stiti prea bine. O are si Ungaria. Se poate achizitiona din Romania de la orice benzinarie MOL. Eu am dat pentru o luna undeva pe la 80 RON.
Austria are vignetta pentru o saptamana costa 8.50 euro.
Germania nu o are (inca). Nici Franta nu o are, dar aici autostrada este cu plata direct la intrare.
WC:
Se plateste peste tot. In Germania costa 50 centi. La fel si in Franta. In Austria tot la fel dar primesti un voucher sa iti iei cafea. In Ungaria nu prea costa, la fel si in Romania.
Drumurile:
In Romania drumurile sunt ingrozitoare. Pe drumurile nationale a fost un calvar. Se circula bara la bara si am nimerit Valea Oltului inchisa. Atentie la Dn7 intre Savarsin si Lipova. Este un semafor si se sta la coada si 45 de minute. Autostrazile A1, A3, A6 sunt OK. Din pacate incep si se termina aiurea. Centura Aradului este un calvar. La fel si drumul Arad - Nadlac. Valea Prahovei in week-end este si ea ingrozitoare.
In Ungaria drumurile sunt aproape OK. De la Nadlac la Mako drumul este stricat rau si plin de restrictii. Pe M43 se circula bine si este libera. Marea problema este apropierea de Budapesta si M0. Se lucreaza la ea si se sta la coada.
In Austria drumurile sunt aproape impecabile. Se lucreaza langa aeroportul din Viena si centura Vienei este si ea de cosmar. Mai ales in punctele de racord. Restrictie de 100 km/h in multe locuri. Sau chiar 80 km/h
Germania este in continuare regina drumurilor. Cu toate ca au introdus de ochii Europei 130 km/h pe Autobahn de fapt in zonele fara restrictie se da talpa la maxim. Asa ca stati linistiti.
Daca mergi spre Munchen pe A8 trebuie sa te inarmezi cu rabdare. Sunt 2-3 santiere care fac cozi enorme si sunt restrictii. Pe bucata nelargita ( 2 benzi pe sens) se circula greu si cand ajungi in apropiere de Munchen traficul devine un calvar. La fel si in zona Stuttgart. Se largeste autostrada, sunt restrictii si cozi. A se evita traficul intre orele 7-9 si 16-20.  De fapt in zonele astea nici nu mai conteaza orarul
In general unde scrie ca urmeaza radar sau camere asa si este. Mare grija la viteza sau vine amenda acasa.
Tineti aparatul de radio deschis. Sunt informari despre STAU mereu. Exista si variante pe Bundesstrasse. Mai incete dar se circula totusi.
Hartile de GPS iGo sunt bune pentru Europa, mai putin pentru M0 in Ungaria si A1 si A6 in Romania. Nu va lasati totusi 100% pe mana GPS-ului. Puteti avea surprize!
Cu cardul se plateste oriunde. Totusi in Germania suma minima de plata cu cardul este de 10 euro in unele locuri.
Mancarea este si ea accesibila. Se poate manca cu 10 euro/persoana in superconditii si in Frantra si in Germania si in Austria. Cautati si veti gasi. In Ungaria o masa de persoana ajunge pe la 7 euro.
In Parndorf exista un impingetava cu mancare asiatica unde o farfurie de macare (cat poti tu pune in ea) costa 7,60 euro fara bautura sau 9,70 euro cu un suc. Si te saturi.
In Austria exista restaurante pe autostrada cu preturi pana in 10 euro de persoana. In rest tot ce este pe autostrada este mai scump.
In Germania, Austria si Franta exista meniuri de copii mai mici si mai ieftine cu 30%.
Cam astea au fost sfaturile mele pentru o calatorie pana in Germania (Franta) in 2014.



Jurnal de calatorie : Parndorf 2014.

Cum o vizita in Parndorf este ceva obligatoriu si cum eu nu mai fusese acolo am gasit timp ( o jumatate de zi) sa vizitez si Parndorf-ul. Asa ca m-am intors din Ungaria si am am ajuns in 15 minute la Parndorf. Care are propria iesire de pe autostrada. Si care pe langa Outlet-ul cunoscut a primit si un Mall cu alte zeci de magazine. Si toate cu reduceri. Putin mai in spate troneaza  si un hotel cu sapte etaje. Parcarea era plina inca de dimineata cu mii de masini din Romania, Cehia, Ungaria, Ukraina si bineinteles Austria.
As putea spune ca raiul cumparaturilor poarta un nume in Europa = Parndorf.
Cine vrea lucruri de calitate si nu vrea sa le ia din Mall le gaseste aici (pe toate) reduse intre 70% si 30%. Exista mari branduri de care nici nu auzisem si sunt toate la Parndorf.
Asa ca as cita spunand : "Resitance is futile"!
Nu exista om sa nu intre aici si sa nu-si cumpere ceva. Cat de mic. Tentatia este enorma.
Cercetand as putea spune ca aceeasi proprietari au un Outlet identic si la Salzburd tot langa autostrada.
Vestea mare este ca de Sfanta Maria Outletul este inchis, in schimb pe 21 august este deschis pana la ora 23.00. Duminica este inchis mereu. Si de obicei in timpul saptamanii inchide la ora 19.00 si deschide la ora 9.30 . Vineri programul este pana la ora 21.00 si sambata pana la ora 18.00 .
Am plecat din Parndorf la ora 15.00 si am ajuns la Arad la ora 22.00.
Asta dupa ce am avut o experinta traumatizanta pe autostrazile din Ungaria. Pe banda a doua ( de viteza) era o coloana nesfarsita de masini care mergeau cu 120 km/h si pe prima banda intre doua TIR-uri veneau smecherii cu viteza si mai castigau cativa metri si se bagau la rupere inapoi pe banda a doua cand nu mai putea inainta. Asa ca acest sarpe de metal se contracta de fiecare data cand cineva se baga din nou pe a doua banda. Asa ca viteza varia chiar de la zero la 120 km/h. Dupa baletul asta care a durat aproape 2 ore am ajuns la Budapesta unde pe M0 de abia se circula. Coada, coada, coada! Si asta a continuat pana dupa Budapesta spre Szeghed inca 40 km.
Pana in Szeghed am virat pe noua autostrada spre Romania M43 care se opreste in campa langa Mako. De acolo pana la vama nu este nici o benzinarie. Si restrictii peste restrictii.
Dupa ce am trecut vama am mers bara la bara pana la Arad. Pe centura Aradului este aproape imposibil de mers. Recomand drumul prin centru. Am ajuns in Arad si era un congres al martorilor lui Yehova si era totul inchiriat. Noroc ca rezervasem din timp.
Si asa sambata am ajuns acasa unde ma astepta laptopul sa scriu pe el si nu pe telefon cum am facut pana acum.
Asa ca scuzati eventualele greseli.

joi, 31 iulie 2014

Jurnal de călătorie. Castele bavareze 2014.

Am ajuns la Klais langa Garmischpartenkirchen si aici vom dormi trei nopti. Din pacate ploaia si norii ne-au ascuns vederii Zugspitze. La fel si toti muntii dintre Austria si Germania. Dimineata am plecat spre Neuschweinstein cu traseu tot prin Austria pe langa Reutte. Am ajuns pe ploaie la Fussen unde in satul Hochenschwangau sunt două castele regale. Neuschweinstein si Hohenschwangau. Ambele catarate pe munte intr-un decor montan superb. Cu toate ca ploua coada la bilete era de doua ore. Am urcat pe jos la Hohenschwangau si cu autobuzul la Neuschwanstein. Lebădă, culoarea albastră, rococo , Wagner si monarhia franceza sunt cuvintele de ordine.
Am ajuns pe seara la Klais. Tot pe ploaie.
Ziua urmatoare am vizitat Linderhof. Castelul este si el deossebit, dar pesteră artificială unde Ludovic se plimba cu barcuta te lasa fara vorbe. Am mai vizitat abatia de la Ettal.
Am facut putin shopping la Murnau si ne-am îndreptat spre Mittenwald . De care m-am îndrăgostit. Am mâncat mâncare tiroleza si ne-am plimbat prin oras pe o ploaie ca de toamna.
A fost o zi superba.
A mai trecut o zi si s-a terminat cazarea. Am plecat spre Insbruck cu destinatia lacul Chiemsee. Iarăsi ploaie torentiala. Am ajuns la lac si am luat vaporasul spre castel. O copie mai mica a Versailles.
De aici spre casă cu escală in Ungaria.

miercuri, 30 iulie 2014

Jurnal de călătorie. Legoland 2014.

Am plecat de dimineata din Stuttgart cu destinatia Ulm si mai apoi Gunzburg spre Legoland. In Germania cand spui STAU de obicei asta inseamna zonele Stuttgart sau Munchen. Principala autostrada este A8 care le leaga. Un santier imens mareste autostrada la trei benzi pe sens. Si asa este insuficienta. Legoland este un parc de distractii destul de scump si fara mari atractii. Nici cu cozi foarte mari. Parcul este in special pentru copiii pana in zece ani.

Jurnal de călătorie. Garmischpartenkirchen 2014

Am plecat din Gunzburg - Legoland cu destinatia Garmischpartenkirchen. In inima Tirolului german. Am luat-o pe A7 in directia Kempten si apoi Fussen . Am preferat drumul prin Austria prin Reutte si inapoi in Germania spre Garmisch. Drumul prin muntii a fost superb, impecabil si ne-a plouat rau de tot. Am ajuns pe noapte si ne pregăteam pentru castelele lui Ludovic II .

duminică, 27 iulie 2014

Jurnal de călătorie. Stuttgart 2014.

Am plecat din Strasbourg pe soare de dimineata. Am trecut Rhinul pe podul Europa si am intrat in Germania, mai exact in Kehl. Ne îndreptăm spre Baden-Baden. Un oras balnear fostă capitala a jumatatii de land Baden, din Baden Wurtenberg. Media de varsta era peste 70 de ani. Terase, cafenele, berarii. Reducerile era de 50% adica in loc de 500 euro erau 250 euro si făceau 100 euro. Dupa o plimbare de o ora am plecat spre Stuttgart. Ghinion. Avem STAU pe Autobahn. Asa ca iesim pe Bundesstrase si ocolim Karlsruhe. Scăpăm si prindem viteza spre Muzeul Mercedes. 130 de ani de istorie auto, mondială si germana. Începând cu primul model Benz , explicatia numelui Mercedes si colaborarea cu nazistii sunt toate in muzeu. Ingineri precum Maybach si Porsche au fost sefi la Mercedes.
Sa nu uit , simulatorul de formula unu este bestial.
Restaurantul din muzeu este surprinzător de bun.
A vizitat si Stuttgart, dar am fost dezamăgit. Am urmarit un concert a capela in biserica Sf. Maria.
Si asta a fost ziua.
Afara ploua torential si inca nu am ajuns la hotel.
Un curcubeu a iesit dupa ploaie.

sâmbătă, 26 iulie 2014

Jurnal de călătorie. Strasbourg 2014

Am plecat din Rust dupa micul dejun.cum am plecat a inceput si ploaia. Ca de vacanta. Am trecut Rhinul cu BAC-ul. Am mers prin Franta pana aproape de o ecluza. Acolo am urmarit o navă cum trece prin ecluza. Am anticipat plimbarea cu vaporul din Strasbourg. Am ajuns la hotel si de acolo repede in oras. Unde am ajuns si am avut un soc. Parca eram pe aleile din Dragonul Rosu. Si asta in aproape intregul oras. O nebunie. Dupa ora trei ne-a apucat foamea. Am constatat cu tristețe ca toate restaurantele aveau bucătăria închisă intre trei si sase. A venit ploaia si ne-am hotarat sa vizitam catedrala Notre Dame. O frumusete. Ploaia tot continua asa ca am incercat cu Palatul Rohan. Nimic interesant. Asa ca am luat vaporul pentru o tură a orasului. Si de aici s-a schimbat totul. Ploaia s-a oprit si orasul si-a dezvelit adevarata fata. Petit France m-a cucerit. Pana la zece am colindat orasul eliberat de tarabele cu negri si arabi.

Minunat. Sa nu uit de catedrala Sf. Paul. Superba

Jurnal de călătorie . Europa Park 2014

Langa orăselul Rust, pe malul stâng al Rhinului intre Freiburg si Baden Baden pe cateva zeci de hectare se afla parcul de distracții Europa Park. Putina lume stie ca a fost inaugurat in 1975, dar de abia dupa 2000 a explodat. O varianta mult mai ieftina a Disneyland. Aici se afla defuncta  statia orbitala MIR si Gazprom este sponsor principal.QED.

Totul este aici nemteste. Începând cu locul de parcare, intrarea si vizitarea parcului. Mai la toate atractiile se sta peste 45 de minute. Ce este important .  Aici nu exista intrare VIP. Toata lumea sta la coada la fel.

Mâncarea si băutură este la un pret decent. Dar nu iti ajunge o zi de vizitat. Sunt cateva atractii unde risti sa te uzi fleasca.

Am intalnit si peste douăzeci de  familii de români. Civilizatii. Nu exista picior de tigani. Oamenii de serviciu sunt bastinasi nemti.

Cozile cele mai mici sunt seara. Vara programul este pana la ora 20 dar uneori închid si la 19.


Jurnal de călătorie. Bodensee 2014

Dimineata am plecat din Hittisau pe soare. Tirolul austriac isi dezvăluia intreaga frumusete. Am mers prin doua tuneluri , unul de 5 km si altul de 8 km. Impecabile. Am trecut pe langa Lindau in drum spre Friedrichshafen. Orasul contelui Zeppelin are si un muzeu dedicat zepelinelor. L-am vizitat. Muzeul nu este cine stie ce. Singura informatie interesanta a fost stationarea unei unitatii de zepeline la Sânandrei langa Timisoara in primul razboi mondial. Urmatoarea destinatie a fost Siegmaringen. Un castelul este perfect restaurat. Acum Carol I-ii si Romania sunt la loc de cinste. De aici am trecut pe langa izvorul Dunării spre Freiburg. Mai rămăsese putin pana la Rust unde este Europa Park.
Un mega parc de distractie si adrenalina.
Au urmat doua zile de accelerării pana la 3G , urcusuri, coborari, rasuciri si apa. Frumos.

miercuri, 23 iulie 2014

Jurnal de călătorie. Germania 2014

Daca anul trecut nu am putut sa fac o excursie prin Germania , iata ca anul asta a venit si randul ei. De aproape doua luni ne-am tot pregatit pentru excursie.
A venit si ziua plecării.
Ziua 1 : Drumul pana in Austria.
Masina pregătită. Bagajele facute. Vigneta pentru Ungaria cumpărată de la benzinaria Mol. Pe o ploaie torentiala la 6.35 sambata de dimineata plecam de acasa.
Am ales un traseu original. Bucuresti - Ploiesti pe A3. De la Ploiesti pe Dn1 pana la Predeal. De acolo la Rasnov . Pana aici am facut 2 ore si un sfert. Mai departe spre Brasov cu destinatia Sibiu. Drumul foarte bun , neaglomerat si doar un echipaj cu radar la Codlea. Am trecut si pe langa un accident cu Smurd-ul venit la fata locului. Inainte de Sibiu ne-am suit pe autostrada A1. Am mers asa pana la Saliste unde am revenit pe Dn1. Am tinut Dn1 pana la Cunta unde din nou am intrat pe A1. Aici in hotărîrii o platforma cu masini SH era oprită in mijlocul drumului si soferul dispărut. O coada de 5 km era la iesirea din A1. Pe sensul meu lucrurile erau ok. Am mers tot pe A1 pana dupa Deva. Unde am reintrat pe Dn1. De aici am mers spre Lugoj. Si am avut ocazia sa merg si pe A6. Centura Lugojului. Am avut parte de ceva aglomeratie pe Dn mai ales pe la Recas dar nu exagerat. Din nou pe A1 la 20 km dupa Recas. Si am tinut-o tot asa pana la iesirea din Arad. Am fost încântat de drum. Am ajuns in Pecica unde am oprit la Taverna din Pecica. Mâncare buna. Am mâncat o ciorba de peste ca la Szeged care a fost excelenta. Am pus benzina si am intrat in Ungaria. Pana la Mako am mers pe drumul național. Mai bine zis m-am târât cu 40 km/h. Restrictii peste restrictii. Dar a aparut si autostrada. Chiar înainte de Mako faci dreapta si in cativa km ajungi la ea. Si de aici încolo incepe raiul. Ai parte numai de autostrada. Pe la ora 19 am ajuns la Masonmagyarovar. Unde am inoptat la hotel Eterem. Ocolirea Budapestei a fost floare la ureche de cand au mărit centura A0. Dar nu pe toata lungimea ei. Atentie la radare. Sunt camere fixe pe autostrada si sunt semnalizare.
La hotel am avut surpriza sa întâlnim o romancuta plecată de 20 de ani din Romania in Ungaria. Mama româncă, tatăl ungur. La cei 1.80 m si la ochii albastri si parul blond faptul ca se încurcă in limba romana nici nu mai conta. Important era ca ii făcea placere sa vorbeasca in romana.
A trecut noaptea ( nu mai insist la grupul de 20 de liceeni care au dormit ... langa camera noastra) si am pornit iar la drum. Cum am intrat in Austria am cumparat o vigneta de 10 zile. Au camere de scanare vigneta foarte dese. Nu sunt sanse sa scapi.
Au inceput si santierele dar am mers totusi bine.
Destinatia era Salzburg. Unde am si ajuns pe un soare arzător. Am vizitat orasul lui Mozart si am urcat si la castel. Am parasit Salzburg-ul odată cu venirea furtunii. Si ce furtuna. Pentru prima data in viata mea am vazut cum loveste fulgerul un varf de munte. Am vazut plasmă la punctul de impact. A fost impresionant. Drumul spre Munchen a fost unul stresant rau de tot. Santier, furtuna si coloana de masini care mergea in salturi de la zero la 120 km/h si inapoi la zero.
Am ajuns in Taufkirchen pe seara. Am avut totusi timp sa luam S-bank spre centru. Si asa am ajuns in Marienplatz. O seara superba petrecută la o terasa Paulaner alaturi de un snitzel vienez si o halba rece. A fost divin.
Ziua urmatoare a fost zi de Rezidenz in Munchen. Pe o ploaie torentiala care a tinut jumătate de zi am vizitat Rezidenz si Frauenkirche. Superbe.
Ne-am unit cu restul echipajului care venea din Olanda si cu doua masini vizitam zona lacului Bodensee.
Ziua de marti am inceput-o cu o vizită la Nymphenburg. Frumos, tinand cont ca suntem in Bavaria. Adica la nord de Alpi.
O copie originală a Versailles. Grădini frumoase si iarăsi ploaia.
Asa ca am scapat de ploaie la BMW World. Ne-am pozat si noi cu masinile si cam atat.
Tot pe ploaie am plecat spre Lindau. Care m-a coplesit cu frumusetea lui. Se bate cu Rothenburg ob der Taube  pentru cel mai frumos oras german.
Ploaia a stat exact cat sa vizitam orasul si sa mâncăm un peste delicios proaspăt pescuit.
A inceput iarăsi sa ploua. Si ne îndreptăm spre muntii din Austria sa dormim in Hittisau.
Si am ajuns la zi cu povestea
Unde o sa mai am wi-fi o sa mai scriu.
Pe curand.