Totalul afișărilor de pagină

joi, 2 august 2012

Ranca si de ce nu asa!

Muica ce de JII! A exclamat olteanul cand a vazut Marea Neagra. Si aici este o mare diferenta intre olteni. Gorjenii se tin de aristocrati, doljenii de smecheri si valcenii de softisti (hackeri).
Cand am revazut Ranca acum doua saptamani mi-am zis: Muica ce de urbanism!
Normal sa fie asa daca Ranca are doua mame si mai ales doi primari. O parte este copilul din Novaci si alta parte este copilul din Baia de Fier!
Mai fusesem la Ranca in 2008. Inca de pe atunci remarcasem ordinea urbanistica, bunul gust al sandramalelor si mai ales dezastrul din utilitati. Toata statiunea era alimentata de la un singur post de transformare (TRAFO) si alimentarea cu apa potabila dura cam 2 ore pe zi. Asta daca nu ingheta conducta intre timp.
"Statiunea a crescut si a tot crescut" iar odata cu finalizarea soselei Transalpina a devenit poarta de intrare si un popas obligatoriu inainte sau dupa Parang.
Dar a crescut urat, imprastiata ca o zi de post si frumoasa ca o ciumafaie. Zeci de pensiuni abandonate la nivel de structura zac acum cu placile de beton prabusite sau cu acoperirea de beton exfoliata. Inghesuite, prost realizate si urate, cam asta ar fi ce se vede la o prima impresie. Acum Ranca arata vazuta de sus ca o caracatita care sugruma versantul sudic al Parangului si care doar zapada o poate face mai atractiva asemenea unei matroane expirate care doar cu fard isi mai ascunde adevarata fata. Dar care are in sange meseria si obiceiurile.
Multe, multe pensiuni. Si toate pline. De turisti din toata tara. Care seara se aduna in fata gratarelor si a berilor si asculta Bach si Vivaldi. HAHAHA. Asta e de la mine! De fapt e ala care rimeaza cu coada de maimutza!
Sa gasesti un restaurant onorabil asta da provocare. Sa gasesti si loc liber asta este o misiune pentru Tom Cruise! Sa zicem ca ai marele noroc sa gasesti si una si alta (asta la standarde râncheze) nimeresti o olteanca fierbinte ospataritza (sau ce o fi ea)!
Meniul vine in 10 minute. Comanda se mai ia in alte 15 minute. Si bauturile vin in alte 10 minute. Toate rece bocna. Si aveam copiii la masa. Asa ca timid incearca cineva sa-i spune domnisoarei (sau ce o fi ea) ca totusi sucul e prea rece!
Replica e memorabila: " Crezi matale ca la cate mese am mai am timp si de mofturile tale cu sucul. Lasa-l sa se incalzeasca!"
Asa ca de frica sa nu ramanem si cu mancarea rece am tacut vinovati. Dupa o alta jumatate de ora in sfarsit vine si mancarea.
Si ce mancare. Cred ca nici catelul meu nu manca asa ceva! Ciorba era o zeama chioara in acre pluteau niste chestii! Pastrama era cred ca un produs din polimeri care avea proprietatea de a nu se lasa taiat si mestecat. Mamaliga era nefiarta si in general totul era facut la plezneala!
Cerem si nota care si ea vine agale (10 minute)!
Dintr-un prost obicei o verific. Si ce sa vad. 3 felii de paine a 40 de bani bucata fac 12 lei!!!!
Un fleac! Si totusi semnalez problema! AAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH! Poate aveti dreptate!
Am platit pe cina cam cat am platit in Thassos si nu m-am simtit deloc bine. Chiar din contra.
Am plecat sa merg pe jos spre pensiunea cu 3 paturi in camera de 14 mp si baie pe hol pe un drum prost iluminat, fara trotuare si cu multe guri de canal fara capac, tot ferindu-ma de masini care circulau cu peste 80 km/h si in general erau X6, Mertzane si BMW-ane!
Am plecat cu un gust amar din Ranca si ce face fuga dupa profit, vidul legislativ dublat de o coruptie endemica.
Ceea ce ar putea deveni perla montana a Olteniei este de fapt un karavanserai manelistic!
Poate o fi si o alta fata a statiunii dar mie nu a vrut sa mi se arate.
Asta am vazut si simtit, asta am scris!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu