Totalul afișărilor de pagină

joi, 27 februarie 2014

Ce poti sa iti inveti copilul ?

Am stat si ma tot gandeam la meseria asta de parinte. Si cat de eficient poti fi in a incerca sa-ti inveti copilul ceva.
Si de aici si intrebarea : Ce poti sa iti inveti copilul ?
Poti sa iti inveti copilul orice?
De exemplu poti sa iti inveti copilul sa fie curajos?
Ce poti sa ii explici despre curaj? Poate el oare sa inteleaga din cuvinte esenta curajului? Poti tu oare chiar si prin exemplu personal sa il inveti sa fie curajos?
Eu cred ca nu poti ! Nu poti sa iti inveti copilul sa fie curajos. El singur trebuie sa invete despre curaj. Sa il inteleaga si cand ajunge in momentul cheie, atunci sa poata sa faca pasul final.
Am urmarit evolutia lui Andrei si m-am analizat si pe mine intr-o lectie de viata. O lectie de viata petrecuta in acest week-end la Brasov.
Am fost impreuna la Aqua-park-ul din Brasov. Frumos si civilizat. Mai fusesem cu Andrei si acum 3 ani cand inca nu prea stia sa inoate. Dar a intrat cu mine in bazinul mare si a sarit chiar si de la trambulina de 3 metri.
Acum am intrat in bazinul mare si acolo sunt trei trambuline : de la 1 metru, de la 3 metri si de la 5,20 metri.
Andrei a inceput crescator. A sarit de la 1 metru fara probleme. A cerut voie si la 3 metri. A ezitat putin, dar a sarit.
Apoi m-a intrebat daca poate sari si de la 5,20 metri. Eu l-am incurajat sa sara. A urcat pe platforma, fiind o mogaldeata intre barbatii de peste 25 de ani care aveau curaj sa sara de acolo.
Eu il asteptam in apa sa ii acord ajutor daca are nevoie. S-a mai uitat de sus la mine cautandu-mi sprijinul. L-am incurajat si am spus ca sunt jos sa am grija de el. A mai ezitat cateva secunde si apoi........a sarit.
Si tot asa a mai sarit de inca cinci ori.
Am reusit eu pare sa il invat ce inseamna curajul? Sau l-a descoperit singur?
Putem oare sa ne invatam copii ce este dragostea, daca ei nu o experimenteaza singuri? Putem noi oare sa ii invatam bunatatea daca ei nu o simt si nu o inteleg?
..................
Iata un filmulet:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu