Totalul afișărilor de pagină

joi, 17 iulie 2014

Libertatea de exprimare !

Am ramas nauc la urmatoarea stire:
"" ​O femeie din Franta a fost amendata cu 1.500 de euro dupa ce a publicat o cronica negativa a unui restaurant din regiunea Aquitania. Patronul restaurantului s-a adresat justitiei, motivand ca afacerea are de suferit din cauza ca articolul de pe blog figureaza foarte sus in rezultatele de cautare Google. Hotararea justitiei poate crea precedente si tot mai multi patroni de business-uri ar putea sa le faca rau celor care-i critica, noteaza BBC.
Caroline Doudet, care detine un blog de moda si literatura numit Cultur'elle a publicat in august 2013 o cronica a unui restaurant italian din regiunea Aquitania unde a luat masa si nu a fost multumita.
Titlul articolului era "L'endroit à éviter au Cap-Ferret : Il Giardino" (Locul pe care sa-l evitati in Cap-Ferret: Il Giardino), iar patronul restaurantului s-a adresat justitiei pe motiv ca acest review negativ ii afecteaza afacerea. Judecatorii din Bordeaux au decis ca Doudet trebuie sa plateasca o amenda de 1.500 de euro si sa schimbe titlul articolului fiindca intr-adevar ar fi afectat afacerea din cauza ca articolul aparea al patrulea in cautarile date pe Google dupa numele restaurantului.
Judecatorul a motivat decizia spunand ca blog-ul este extrem de influent si un astfel de articol are efecte negative.
"Decizia face o infractiune din faptul ca esti prea bine indexat pe Google sau din faptul ca ai prea mare influenta. Partea perversa a deciziei este ca multe companii cauta bloggeri influenti, insa doar cand scriu de bine", a spus pentru BBC, Caroline Doudet.""
Ia sa vedem cum sta treaba.
Eu sa zic ca sunt un blogger. Si mai si critic. Sa zicem ca exista lume care ma citeste si ma mai si crede! BUN!
Dar daca cineva ma citeste de ceva vreme poate sa isi faca o idee de cat de impartial pot fi. Si poate vedea daca articolele mele au tenta comerciala, sunt scrise la comanda sau sunt vadit neobiective ( subiectiv e greu de spus).
Consider blogul forma maxima de libera exprimare. Si asa ar trebui sa ramana.
Daca chiar ai o parere despre un serviciu, produs sau locatie si asa simti tu nu trebuie sa imparasesti si altora sentimentele si trairile tale???
Imi este greu sa cred ca exista oameni care dau cu noroi doar din placerea de a improsca pe altii. Trebuie la un moment dat sa existe un sambure de adevar. Ceva s-a intamplat. Aici exista posibilitatea de a exagera lucrurile. Dar exista si asa zisul drept la replica prin comentariile din finalul fiecarei postari. Si eu am pe blog comentarii si pro si contra. Caci si eu am scris si pro si contra. In functie de ceea ce am simtit eu.
Poate inainte de a da in judecata un blogger poate patronul cu imaginea sifonata ar trebui sa se intrebe daca totul este minunat in ograda lui. Si poate inainte de a scrie un articol nu tocmai avantajos poate un email de aducere la cunostiinta a supararii nu ar strica de trimis din partea bloggerului. Un fel de mediere inainte de cearta.
Totusi cred in dreptul la libera exprimare!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu