Totalul afișărilor de pagină

marți, 31 iulie 2012

Drumul de intoarcere Thassos Bucuresti

A venit si ziua plecarii din Thassos. Asa ca la ora 13.00 era deja la bordul ferry-boat-ului catre Keramoty. O ora de urmarit pescarusii, marea si multimea de turisti sarbi si romani care se intorceau acasa. Drumul pana la autostrada Egnatia este scurt si GPS tot vrea sa aleaga drumul pe la aeroport. Benzina se mai scumpise putin si am reusit performanta sa oprim la cel mai scump BP din zona. 1.83 euro un litru de benzina de 95. Cam scump.
Am intrat pe autostrada cu plinul facut si ne coceam la 38 C. Noroc ca s-a invetat AC. Fata de anul trecut la jumatatea distantei a mai aparut o statie de taxare pe autostrada unde am platit 2 euro! A meritat autostrada fiind cam goala si nu foarte rea. Nu am vazut in Grecia nici un radar si politia parea plictisita si prost remunerata.
Am luat drumul Bulgariei si nu al Turciei.
Grecii au vrut sa faca o sosea rapida (fara intersectii) pana la granita cu Bulgaria. Capetele sunt cat de cat gata, dar segmentul din mijloc este abandonat fara speranta. Atentie la radarele de pe marginea drumului. Sunt avertizate si sunt vreo 6 pana la granita. Nu stiu daca sunt active, eu am franat la toate (sper)!
Si in 3 ore de la Keramoty am ajuns la granita greco-bulgara unde am fost lasati sa trecem fara a fi bagati in seama!
A aparut o sosea noua spre autostrada de Sofia- Edirne care te scoate direct la un nod rutier.
Eu am preferat drumul pe 55 ruta Svilengrad- Nova Zagora- Veliko Tarnovo.
Si nu am regretat. din punctul meu de vedere este cel mai bun drum de mers prin Bulgaria spre Turcia si Grecia.
O mica observatie: In satul Polski Gradets soseaua este distrusa in mare masura. ATENTIE!!!!
Ar mai fi si cateva indicatoare lipsa intre Nova Zagora si Svilengrad dar GPS stie pe unde sa te duca!
Muntii se traverseaza usor de tot, soseaua este libera si nu prea este politie!
Ce iti poti dori mai mult!
In 4 ore si jumatate esti la Giurgiu!
Am dat de un nou tronson care urma sa se inaugureze al autostrazii Sofia- Burgas pe langa Nova Zagora!! Bravo bulgarilor!
Pentru doritori drumul national 55 intre Veliko Tarnovo si Svilengrad este cel mai bun cu observatiile de mai sus totusi!
Nu am avut probleme cu GPS si se pare ca hartile din 2011 sunt mult mai bune!
La bulgari am alimentat si la OMV si la LUKOIL si am platit cu cardul de lei (MAESTRO) fara probleme . Benzina este cam ca la noi, poate putin mai ieftina.
Anul acesta nu am mai fost oprit de politie si verificat la toate actele. Dar baietii erau la panda si opreau.
Cei mai nervosi soferi au fost tot romanii si mai ales TIR-isti (colega ce vine din fata se aude in statie!!!!).
Am intalnit un convoi de 20 de cap tractor Renault fara remorca care goneau pe serpentine spre Nova Zagora. Toate aveau numere de Bucuresti!
Obositi am ajuns acasa unde vapaia verii parjolise mai totul!
Si mai ales pe noi!
The best is yet to come!

Un comentariu: