Totalul afișărilor de pagină

marți, 31 iulie 2012

Transalpina 2012

Ne-am sculat la Sibiel am mancat ceva si am plecat spre Saliste. Am iesti din DN1 si am luat-o spre Poiana Sibiului si Jina cu destinatia Sugag unde urma sa intram cu adevarat pe Dn 67C.
Drumul spre Poiana Sibiului si Jina a fost superb. Proaspat astfaltat (inca se mai lucreaza pe ici pe colo) drumul te duce prin sate de gospodari romani (ciobani) care au reusit sa schimbe in bine fata locului cu fonduri europene. Drumuri ingrijite, case mandre, biserici falnice si mai ales colectarea gunoiului si a deseurilor in prim plan. BRAVO!!!!!
O zona de vis, un drum cu multe serpentine prin paduri seculare si mii de oi insirate ca punctulete de bumbac pe dealurile din zona. FRUMOS!
Am ajuns la Sugag si deja se simtea faima Transalpinei. Sute de masini din toata tara se concentrasera pe acest drum. Nu era loc sa parchezi si unde era ceva de vazut, de exemplul lacul Oasa se mai circula pe o banda, restul fiind parcare. Era raiul motocicletelor si a motociclistilor.
Drumul este bun, si acum au remarcat ca au uitat sa faca tevi de scurgere de pe versanti spre rau, asa ca din 200 m in 200 m drumul este ramat si a fost amplasata o conducta de beton pentru scurgerea apelor. Am ajuns si la intersectia cu drumul de la Vidra spre Petrosani 7A. Aici bucata comuna este o imensa parcare si un imens camping.
Am vazut si o masina rostogolita si m-am gandit cu mila la sofer! HA HA HA!
Am intrat in sfarsit pe TRANSALPINA! Astfaltul proaspat scartia sub cauciucurile betonierelor si al camionelor care fugeau cu peste 50 km/h alergand masinile din clasa mica. Motociclistii depaseau si ei fiind parca posedati. Toata lumea vroia sa isi arate caliatiile fie de sofer fie de posesor de scula de scula!
De parcat ce sa mai zic. Imposibil.
Langa o stana erau masini de ziceai ca esti in parcare la un hipermarket! Zau a inebunit lumea! Branza si urda zacea in soarele de peste 30C si lumea o cumpara parca venea sfarsitul lumii!!!
Dar drumul iti ia respiratia. Este de o frumusete rara, dupa mine mai frumos decat Transfagarasanul. Pentru ca aici esti chiar pe culme si esti la nivelul norilor. Te simti cu adevarat in al noualea cer!
O experienta unica pe care as vrea sa o mai repet. Doar drumul!!!!
Este greu de descris in cuvinte maretia muntelui si sarpele de astfalt care l-a cucerit. Serpuieste la peste 2200 m altitudine si asta pe o portiune mare!
In final dupa o curba Ranca se itzeste rasfirata ca o zi de post si urata ca o ciumafaie!
Dar asta alta data!
Fata de minunatia din zona Sibiului sub aspectul calitatii umane si al calitatii caselor, acum parca am ajuns in alta tara!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu