Totalul afișărilor de pagină

miercuri, 25 iulie 2012

Thassos pur si simplu.

O insula in Marea Egee care nu are rezonanta altor insule grecesti mult mai faimoase.
Am intalnit o turista britanica care anul acesta vine pentru a 15 oara in Thassos. La inceput nu imi venea sa cred. 15 ani la rand??!!! Cum e posibil asa ceva?
Stand de vorba cu ea am inteles ceea ce am inteles mai demult cand cineva imi  explica despre Vama Veche. Dar acum imi spunea si ea, Thassos este altceva. Sau mai bine zis un amestec de nou si vechi si de pastrarea a catorva zone ca acum 15 ani.
Dar balcanismul a reusit sa modifice dupa chipul si asemanarea manelelor o mare parte din insula. Sute de masini cu numere de Serbia, de Bulgaria si de Romania sunt in miscare asemenea unei armate de ocupatie pe toata insula! Si aduc cu ei, acesti turisti, tot ce este mai deplorabil pe litoralul romanesc si bulgaresc. Dar asta este viata si asa merge economia.
Patroana de la Playa de Oro imi marturisea de credinta sincera a bastinasilor ca insula lor este vizitata numai de mafioti. DA DA DA! Din Bulgaria, Serbia si Romania. Incercand sa las la o parte subiectivismul am privit si eu 30 minute din restaurant cum arata turistii care trec prin zona. Si ce am vazut:
Gipane din Romania cu soferi cu lantul, ca de ancora, din aur la gat, insotiti de pitzipoance care nu stiu nici o limba straina;
BMW cu geamuri fumurii cu numere de Bulgaria din care coboara indivizi cu ceafa groasa si cu portofelul umplut de euroi;
Mertzane in coloana cu numere de Belgrad si Nis care spulbera totul in cale.
Asta am vazut cand nu eram prea incantat sa vad doar ce este frumos.
Vile intregi inchiriate pe nationalitati si puzderie de masini parcate in jurul vilelor!
In rest multe taverne, plaje salbatice si multe motociclete si scutere care zumzaie neincetat.
Daca englezoaica imi spunea ca revine si la anul inseamna ca totusi nu este totul distrus si ca mai exista ceva din spiritul atat de mult cautat si de occidentali si de unii romani!
Adica Thassos pur si simplu!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu