Totalul afișărilor de pagină

marți, 31 iulie 2012

Tranfagarasan 2012

Am ajuns joi seara din Grecia. Si cum ne statea bine cu drumul am hotarat sa profitam de week-end-ul care batea la usa si sa facem un tur pe care eu mi-l doream de cativa ani. Sa strabat si Fagarasul si Parangul in acelasi week-end. Zis si facut. Am cautat vineri dimineata cazare in zona Sibiului pentru noaptea de vineri spre sambata si in Ranca pentru noaptea de sambata spre duminica. Am gasit la Sibiel mai exact la Poiana Sibielului un apartament. Pentru Ranca dupa vreo zece incercari am gasit o cazare. Fara prea multe explicatii am facut o "rezervare".
Aici vreau si eu sa fac un mic comentariu. REZERVARE in Romania inseamna "pastreaza-mi tu mie camera si vad eu daca ajung"! Sunt total impotriva acestor practici si militez pentru o responsabilizare a rezervarilor chiar si prin achitarea unui avans nerambursabil!
Dat  fiind faptul ca am cautat de azi pe azi sau pe maine am sperat sa gasesc camera "rezervata" chiar si in absenta platii! Am avut noroc cu ambele locatii, vorba a fost vorba (la Ranca conditiile nu au fost chiar cele mai bune, dar am avut un loc de dormit).
Asa ca hop pe A1. Spre Pitesti. Aceeasi iesire prafuita si superaglomerata, aceleasi reparatii eterne si acelasi amestec de masini care merg cu 180km/h si masini care merg cu 90km/h. Chiar ma mir ca sunt asa putine accidente. Echipaje de politie au fost doar doua si am trecut cu bine de ele! Am readmirat centura Pitestului care este o mare realizare si am facut dreapta la intrarea in pasajul de la Bascov. Cap compas Curtea de Arges. Pe drum am vazut zeci de pensiuni de vanzare, drumul era neingrijit si superpeticit.
Am ajuns la Curtea de Arges si am vizitat manastirea. Totul frumos si curat. Multi turisti, mai ales straini si se mai construia o anexa la intrare in stil traditional. Am ramas placut surprins de curatenia si serenitatea din curtea manastirii. Foarte Frumos!
Am plecat spre Balea si practic am ajuns intr-o coloana de masini care incerca cu greu sa evite gropile si alunecarile de teren. Drumul este prost dar nu imposibil. Cu atentie se circula bine. Pe drum parca ma simteam duminica pe Kiseleff. Sute de masini parcate, zeci de biciclisti si cativa motociclisti. Foarte multi straini pe drum.
Comparativ cu Transalpina pe Transfagarasan sunt mult mai multi straini si  biciclisti, dar mult mai putini motociclisti si soferi de duminica.
Am ajuns la Balea unde parcarea era plina. Am mers la cabana neamtului sa mancam ceva. Eu visam la o ciorba de vacuta. Si aici super aglomeratie, pe terasa nu se putea sta de vant si de frigulet, asa ca ne-am refugiat in interior. Mancarea a venit tare greu si nu era asa buna cum mi-o aminteam eu!!!! Asa e cu pomul laudat!
La tunel era un supermarket ambulant cu de toate, inklusiv cu kurtos kolak!!!! A fost un must!
Asa ca se facuse seara, dupa aproape 2 ore de zacut la ciorbita si ne grabeam sa ajungem la Sibiel.
Am coborat acompaniati de un megavant si la cascada parca se sparsese magazinul de masini! ce era acolo!
In zona de dealuri era plin de "pensini" care aratau ca apartamentele din Ferentari pline ochi de Loganisti cu berea in nas. Totul avea un iz proletar si asta m-a uimit.
Am ajuns la giratoriu cu Sibiu-Brasov si ne-am incolonat spre Sibiu. Bara la bara la bara. Noroc ca sarpele se târa cu 60 km/h depasirile fiind riscante. Si am ajuns la alta minune a soselelor din Romania. Centura Sibiu.
Nu imi vine sa cred ca nu am mai mers prin oras. Ce minunate sunt autostrazile astea  si cat de greu se fac in Romania. Cum ar fi sa fie gata o varianta pana la granita cu Ungaria. Adica sa merg pe autostrada pana in Occident? Incredibil! Si totusi dupa Sibiu se lucreaza.
Am ajuns in paradisul de la Sibiel si a fost tare frumos.
Maine urma sa intram pe Transalpina dar nu dinspre Sebes ci dinspre Saliste!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu