Totalul afișărilor de pagină

luni, 30 iulie 2012

Octogenari la volan!

Ce poate fi mai frumos decat sa ai carnet. Si sa il fi obtinut, sa zicem in anii 1980! Pana prin 2000 sa fi condus o Dacia 1300 si apoi sa faci marele salt calitativ si sa ai un Logan. Singura problema ar fi daca esti nascut prin 1930 si nu prea ai condus prin Europa. Ai batut doar Bucurestiul in lung si in lat si uneori duminica ai mai ajuns pe Valea Prahovei sau la Constanta!
Ghinionul cu astfel de oameni este ca nu se prea uita in oglinda. Si nu prea vad ca au imbatranit. Si ca nici nu simt asta. Sa tii de volan si sa apesi pe acceleratie (si doar pe ea) nu e prea greu si nu te solicita in mod deosebit.
Asa ca te vezi inca un zmeu care poate zbura pe autostrada cu 130 km/h si care nu i se poate intampla nimic.
Din pacate nu e asa. Controlul medical anual nu este o joaca si din pacate actualul model de permis auto nu mai evidentiaza asa ceva, lucru care poate conduce la excese din partea octogenarilor.
Poate sunt eu prea subiectiv in acesta privinta si experienta mult prea recenta imi intuneca judecata.
Dar stau si ma gandesc daca eu prin milostivenia mea nu am lasat un criminal in libertate?????
Am fost la Politie dar nu am insistat pe o pedeapsa severa (agentul a aplicat minimul minimului) si asa in lacrimile octogenarului ca are de dus sotia la doctor de doua ori pe saptamana am tacut in fata agentului de circulatie.
Asa ca privind in urma (fara manie) as putea spune ca anumite tronsoane de drumuri ar trebui interzise octogenarior. Si ma refer la autostrada (poate ajunge la fel de bine si pe drumul national) si drumurile montane cu serpentine . Asta ca un minim.
Pana la urma nu e numai viata lui care este protejata, ci si a participantilor la trafic.
Vrem nu vrem, trebuie sa recunoastem ca reflexele si atentia la volan scad odata cu trecerea anilor.
Observ asta pe pielea mea. Acum 10 ani mancam pe zi si 1000 km. Astazi dupa 500 km ma resimt. Si nu neaparat pe scaun. cand incerc sa ma dau jos din masina observ ca devin anchilozat. Si ca doar cu putina miscare ma refac. Si eventual cu un suc rece!
Nu este genul meu sa limitez libertati sau sa propun discriminari.
Dar in Romania exista in clipa de fata o generatie de octogenari care sunt zmei la volan. Si care nici  prin cap nu le trece ca sunt un factor de risc pe soselele tarii.
Nu asculta de neveste, de copii si in general ei stiu cel mai bine ce au de facut.
Dragi bunici !
De dragul nepotilor vostri si ai altora va rog ca inainte sa va suiti  vitezeste la volan sa va mai uitati si in oglinda sa va vedeti cum va vad si ceilalti nu doar cum va inchipuiti voi ca sunteti!
Draga domnule Pelin Nicolae, vreau sa stiti (stiu ca nu va uitati pe Internat) ca eu ma bucur doar ca masina mea v-a salvat viata. In rest nimic nu ar mai trebui sa mai conteze!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu