Totalul afișărilor de pagină

marți, 25 decembrie 2012

Bradul de Craciun!

O imagine idilica. Familia reunita in jurul bradului de Craciun desfacand cadourile aduse de Mos Craciun! Un brad verde, natural adus din cine stie ce padure de aici sau de aiurea. Si in fond cine se gandeste de unde este bradul si ce inseamna el pentru natura.
Acum zece ani am plantat si eu peste 20 de brazi la Moroeni. Pentru cine ma citeste dej ceva vreme  nu este nici un secret refugiul meu "special"  de unde imi iau energie si simt vibratia naturii.
Si am urmarit in timp in toti acesti ani cum brazii mei au crescut. Ca un parinte. Si am vazut cat timp este necesar sa creasca si sa ajunga la 3 metri. 10 ani la scara unei vieti de om este destul de mult. La scara naturii este un fir de nisip pe o plaja. Dar personal am creat o legatura emotionala cu fiecare planta pe care am redat-o naturii.
Asa ca am resimtit un soc imens cand pe 22 decembrie ajungand la Moroeni (unde zapada era de 40 de cm) sa vad in locul unde trebuia sa fie un mandru bradut de 3 metri un CIOT!
Da. Cineva sarise gardul si im taiase bradul. Sa il vanda pentru un doritor de natura autentica.
Am simtit ca si cum cineva imi omorase un copil. Acum rabufneste din mine o amaraciune totala.
Daca tot ne dam de ceasul mortii de o groaza de lucruri care afecteaza natura, daca vrem numai ECO, daca ne pasa de natura, oare de ce taiam padurea?
Tot de zece ani am renuntat si eu la bradul de natural. Am cumparat unul artificial. Si asta nu pentru ca sunt prea zgarcit. Pur si simplu nu vedeam rostul taierii unui brad din padure si tinerea lui in casa aproape o luna si apoi aruncarea lui la gunoi.
De abia acum insa am simtit poate si eu ce simte padurea cu mii si mii de copilasi ai ei! UN POGROM!
In numele Credintei? In numele Traditiei?
NU!
In numele SOCIETATII DE CONSUM!!!
Nu avem nimic in comun cu Bradul de Craciun. Nici in traditia ortodoxa, nici in traditia ancestrala romaneasca.
Bradul l-am vazut pe la nunti. Bradul l-am vazut cand este gata un acoperis de casa noua. Dar nu an de an in casele oamenilor!!!!!
Am devenit dusman declarat al acestui obicei! Nu vreau sa mai fiu parte la crima cu buna stiinta impotriva naturii!
AJUNGE!
10 ani am urmarit cum a crescut un brad la la 20 de cm la 3 metri. Si intr-o noapte un fierastrau l-a lasat fara viata ca sa impodobeasca nu stiu ce casa. 10 ANI!
E prea mult si nu avem nici un drept sa facem asa ceva.
Poate eram orb si nu vedeam!
Poate eram surd si nu auzeam!
Dar bradul are si el o viata. Si este in armonie cu natura!
Taind un brad omoram o parte din natura si implicit ne omoram pe noi insine!
10 ANI!
E pacat de marea diferenta intre ceea ce spunem si ceea ce facem!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu