Totalul afișărilor de pagină

miercuri, 14 august 2013

Santamaria Mare!

Un nume uitat pe la noi prin Regat. Santamarie sau Sanpetru sau Sangheorghe.
Si ce rezonanta straveche au aceste nume. Ne-am afundat in folosirea cuvantului Sfant cand aveam deja un cuvant din Apostolatul Romaniei. SANT. Cum ar fi Santamaria !
Iata un cuvant pe care il iubesc si il recomand!
Sa serbam SANTAMARIA MARE!
Pe de alta parte si Adormirea Maicii Domnului este de o frumusete rara. Si de o delicatete asemenea. Ea nu a murit. Ea a trecut in adormire.
Se spune ca 15august ar fi o zi de comemorare. Gresit. Nu avem ce comemora. Pentru ca nu a murit nimeni efectiv. Si mai ales ca nu exista un trup mort.
Se spune ca Santoma ar fi ajuns cu 3 zile mai tarziu decat restul Apostolilor. Si ca ar fi vrut sa vada corpul Maicii Domnului. ( TOMA NECREDINCIOSUL sau Scepticul cum l-as numi eu). Si cand au deschis mormantul era ..... gol.
Iarasi trei zile, iarasi mormant gol.....
Asa ca cei care viziteaza la Efes mormantul lui Meryem Ana poate nu cauta ceea ce trebuie. Un mormant presupune un deces!!!!
Un alt episod interesant ar fi :
""Scena cu Atonie, un evreu fanatic caruia un inger i-a taiat amandoua mainile cu sabia pentru ca a indraznit sa se atinga de patul funerar al Maicii Domnului, apare in majoritatea icoanelor Adormirii (vezi Tropar, Cantarea a 3-a a Canonului).""
Si in Sfânta Evanghelie după Ioan
Capitolul 20 : 17 ""Iisus i-a zis: Nu te atinge de Mine, căci încă nu M-am suit la Tatăl Meu. Mergi la fraţii Mei şi le spune: Mă sui la Tatăl Meu şi Tatăl vostru şi la Dumnezeul Meu şi Dumnezeul vostru.""
O viata dusa in mare smerenie .
Un mare simbol al Ortodoxiei.
Sa iti vezi Fiul Crucificat si sa il duci la groapa este ceva un lucru pe care nici o Mama nu il merita.
Asa ca fiecare a avut propria Cruce.
Sa o cinstim si sa ne cinstim MAMELE.
Fiecare din ele duce o cruce invizibila.
Sa recapitulam:
SANT......
MAMA
DRAGOSTE
Cam atat pentru astazi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu