Totalul afișărilor de pagină

luni, 19 august 2013

TRANSCARPATICA 2013

E iarasi zarva mare in media pe tema TRANSCARPATICA !
Un nou presedinte al CJ Dambovita incalzeste o ciorba veche de cel putin 10 ani. De data asta este PSD-ist. Mai inainte fusese PDL-ist si mult mai inainte fusese tot PSD-ist. Si tot de acum 10 ani mai figureaza un nume celebru. Ion Dumitru. vezi http://anticoruptie.hotnews.ro/ancheta-7734156-dosarul-romsilva-ion-dumitru.htm .Cel cu padurile.Lui ii datoram si drumul prin turbarie de pe malul stang al lacului Bolboci. Drum superb pe la 1800 m . Dar a fost taiata o rezervatie naturala!!!!!!

Dragii mei.
Povestea TRANSCARPATICA incepe de fapt de pe vremea lui Mircea cel Batran ???!!!
Drumurile comerciale nu aratau ca acum. Si nici interesele nu erau aceleasi. Si nici baronii locali nu erau aceeasi.
Sa incepem cu inceputul.
Castelul Bran a fost construit de catre cavalerii teutoni ( la inceput din lemn) intre anii 1211-1225 . Acesta trebuia sa vegheze asupra drumurilor comerciale care plecau din Transilvania, mai exact din Brasov (poate trebuia sa spun Torzburg, Kronstadt si Siebenburgen). Cele doua drumuri principale erau spre sud- vest spre Campulung ( cu o mare comunitate săseasca si catolica) si spre sud-est spre Targoviste ( cu toate ca Targoviste este atestat documentar mai tarziu). De fapt erau drumurile care plecau din Brasov spre Dunare ( Constantinopole) si spre gurile Dunarii ( cetatile de la Marea Neagra si Dunare si faimosul Targul de Floci).
Ce mare oras era acum 500 de ani Targul cu Floci. La varsarea Ialomitei in Dunare era un loc de tranzactionat oi si nu numai.
Asa ca actuala TRANSCARPATICA urmareste vechiul drum care ajungea in zona Targovistei si apoi urma cursul Ialomitei.
Pentru cine are Google Earth nu trebuie decat sa urmareasca plecand din Moeciu drumul 53 care odata trecut in Dambovita devine 713 si apoi 714. Ajunge pe langa Sanatoriul de la Moroeni si mai apoi in Dn 71 chiar in mijlocul Glodului la podul peste Carpenis.
Cine mai viziteaza putin mai mult Google Earth il pot anunta ca la Street View se gaseste si ROUA MUNTILOR MOROENI. Sau www.rouamuntilor.ro
Istoria noastra incepe cu Curtea de pe Arges cu Campulung si cu Targoviste ( doar pentru regateni).
Asa ca drumul de la Bran unde era VAMA (mutata de la Rucar) prin 1377 ducea spre  vama de la Pietrosita.
Una din potecile de pe varful Bucegilor se numeste Poteca Granicerilor si nu este departe de TRANSCARPATICA.
Asa ca ajungem sa ne asfaltam istoria. Si nici macar nu stim ce asfaltam.
Sa asfaltati bine!!!

PS.
In weekend am reparcurs un drum superb care leaga Valea Prahovei de Valea Ialomitei.
Am intrat in Breaza de pe Dn1. Am mers pana in centru, unde la parcul Brancoveanu am luat-o la stanga. Si pret de 20 km am mers pe dealuri fara nici un indicator, dar pe drum asfaltat spre Bezdead. Cum am iesit din Prahova s-a terminat si asfaltul. Noroc ca a fost o portiune doar de 5 km prin Bezdead. Apoi asfalt pana la un drum nesemnalizat la dreapta spre Buciumeni. A urmat alta bucata de 5 km fara asfalt si am ajuns langa Ialomita in Dealul Mare. Si de aici am intrat pe DN 71.
Un drum nu greu si frumos. Pe vreme buna.
Si aici ar merge sa asfalteze cineva! Cine oare?
Pai cine poate asfalta, nu are terenuri cu potential turistic cum sunt alea de pe TRANSCARPATICA.
Se aude dom'Popescu si dom'Tutuianu!!!!! Si partial dom'Cosma !!!!
Unde esti tu TEPES DOAMNE!!!!
PSS.
De fapt poate alta data o sa va scriu si de drumurile dacilor si despre dacii din Bucegi ( oare Kogaionon) .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu