Totalul afișărilor de pagină

sâmbătă, 26 octombrie 2013

De ce Florenta?

De ce Florenta?
Sa zic ca o mai vazusem acum aproape 10 ani.
Pentru ca am citit Inferno de Dan Brown si vroiam si eu sa vad ceea ce a vazut si autorul . Pentru ca nu reusisem sa-mi duc familia intr-un concediu civilizat vara asta. Pentru ca multe lucruri bune nu le intelegi de prima data.
Cand spun acum Florenta ma gandesc la :
picturi = multe rau
sculpturi = si mai multe (cred ca cele mai multe)
arhitectura = cate trepte am urcat si am coborat numai eu stiu
personalitati .
Si aici la personalitati ar cam fi esenta Florentei.
Ia sa vedem :
Dante, Boccaccio, Leonardo da Vinci, Botticelli, Niccolò Machiavelli, Brunelleschi, Michelangelo, Donatello, Galileo Galilei, familia De Medici.......
Adica Divina Comedie, Decameronul, Principele......
Picturi inegalabile;
Sculpturi monumentale,
Si personalitati care au schimbat ISTORIA : familia Medici cu ai ei Papi, cu aparitia florinului de aur care a revolutionat sistemul bancar si cu o avere deosebita pusa in slujba dezvoltarii industriei textile si a mecenatului.
Un oras comprimat in cateva hectare. Muzee exceptionale pentru un oras de ....provincie. 
Intr-un cuvant ARTA in stare PURA!
O sa incerc sa va si povestesc ceeea ce am vazut, simtit si chiar si gustat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu