Totalul afișărilor de pagină

miercuri, 2 octombrie 2013

Amanta mea COLA.....

40 de ani am trait alaturi de COLA. Cea din New York nu cea din Atlanta. A fost dragoste la prima degustare. Si ce putea sa fie mai cool acum 40 de ani decat sa bei COLA. La sticla de sticla de 250 ml.Si era dulce si acidulata si uneori era si rece. Numai eu stiu cate naveta am carat la viata mea ca sa ma lipesc si eu de cele 24 de flaconele cu elixirul gastric.
Dupa 1990 a aparut si COLA de Atlanta. Dar nu am putut sa o parasesc pe cea de NY. Si i-am ramas fidel.
De 4 ani incoace COLA a inceput sa-mi ridice tensiunea la 16/10 . Si asta zilnic. Am crezut ca este doar stresul de la munca. Mai nou si glicemia a ajuns pe la 118. Tot de la stresul de la munca mi-am zis.
DAR!
De 5 saptamani nu am mai pus gura pe COLA!
Si tensiunea mea a ajuns la 12,5/7,5 . La acelasi stres, daca nu mai mare.
Inca nu mi-am verificat glicemia.
Imediat dupa parca am fost in sevraj.
Sigur eram dependent.
Iata ce am citit pe net acum vreo doua zile:


"" La 10 de minute după ce ai băut un pahar de acest suc, în stomac ajung zece linguriţe de zahăr. Potrivit site-ului, această cantitate este doza maximă recomandată zilnic de zahăr. Organismul nu resimte nevoia de a respinge conţinutul ridicat de zahăr, deoarece gustul de dulce este ameliorat de acidul fosforic care taie din aromă, ajutându-te să nu simţi gustul la intensitate maximă.
După 20 de minute nivelul de zahăr din sânge creşte vertiginos, fapt ce determină o eliberare masivă de insulină în organism. În urma acestui dezechilibru, corpul reacţionează transfomând orice urmă de zahar în grăsime.
La 40 de minute după ce ai băut un pahar de Cola organismul absoarbe întreaga cantitate de cafeină. În acest moment pupilele încep să se dilate, tensiunea arterială începe să crească. În plus, ficatul eliberează şi mai mult zahăr în sânge. Receptorii de adenozină din creier sunt blocaţi, prevenind starea de somnolenţă.
 După 45 de minute corpul accelerează producţia de dopamină, stimulând centrii plăcerii din creier. Acesta este momentul în care organismul începe să reacţioneze ca şi cum ar fi luat substanţe stupefiante. Blisstre notează că acest tip de băutură carbogazoasă acţionează asemeni heroinei.
 La 60 de minute după ce ai băut un pahar de Cola, acidul fosforic fixează calciul, magneziul şi zincul la nivelul intestinului subţire, ceea ce provoacă o accelerare a metabolismului. Doza de zahăr şi îndulcitori artificiali care sunt în corp vor creşte nevoia de a urina. De asemenea, tot în acest moment organismul începe să resimtă şi efectele diuretice ale cofeinei conţinută de acest tip de suc.""

Sfatul meu:

Mamelor din lumea-ntreaga eu va dau un singur sfat:

Nu intarcati  copii cu COLA!

Barbatilor din lumea intreaga:

Apa de izvor este sfanta , in combinatii neexcesive.

Pentru doamne cu tensiune scazuta zau nu stiu ce sa zic.

ADIO COLA!!!!

2 comentarii: