Totalul afișărilor de pagină

duminică, 30 septembrie 2012

Ziua Recoltei 2012

Am fost ieri in Obor. Doamne ce plina era piata. Cu de toate. Lume multa si produse felurite.
Intrand dinspre Ziduri Mosi te lovesti de aceleasi oua "proaspete" stand in soare si mai nou vezi si comerciantii de "ace brice si ....ibrice" mutati in corturi in zona noua a pietei. Aceeasi buluceala la Izvorul lui Ontanu (poate nu ar strica sa afiseze si un buletin recent de analiza al apei sa vada lumea si nitritii si nitratii impreuna cu azotatii). Tigarile de peste Prut se vand in continuare si aparentele chilipiruri te pandesc la tot pasul. Si ajung langa hala noua. Struguri, struguri si iar struguri.
Dupa ce am cautat saptamana trecuta must si l-am gasit la o vinarie cu traditie in vanzarea "zestrei", am regasit  must din butoi chiar la intrarea in hala. Rosu, dulce, bun si cu depuneri. Ceva mai incolo era o vinarie din zona Basarabi cu must alb. Cumpar si eu un litru de must ( 8.5 lei + 1.5 sticla de plastic). Cand sa plec o gospodina bunica cu un pahar jumatate plin sau jumatate gol. Nu pot spune exact. Cert este ca a inceput sa tipe la comerciant ca mustul ar fi de fapt un sirop. Artificial. Sare si generatia a doua (era cu bebelusul in carucior) in apararea traditiei mustului romanesc. Lasa'l mama ca sun acum la Primarie si ii trimit urgent un control.
""- Ba eu sunt de la Primarie si o sa mai auzi de mine!!!"" Si a plecat cu caruciorul si cu bunica, suparate pe calitatea mustului.
Pacat ca nu exista macar o lege a puritatii mustului ca aia a berii in Germania. Adica mustul sa nu fie decat zeama la prima mana de struguri presati. Si atat.
Dar cand ai chimist din Australia parca e pacat sa nu bagi si must pe piata. Chiar si din pastile. Asa in traditia zestrei! Ca la noi fetele erau mai sarmane si aveau zestrea contrafacuta.
Am fost in hala veche la Nelutzu. Nelutzu pe care il stiu de cand avea cas la gura. Si luam branza de Sibiu de la el. Era si acum pe pozitie intr-un raion nou si civilizat si chiar m-a recunoscut. Si au trecut ceva ani de cand nu am mai fost pe la el.
A urmat hala de peste. Unde doar balena nu gaseai. Am gasit si raci. 20 lei kg. Am luat 2 kg si am mancat cred ca 200 de grame de coditza si gherutza. Asa ajunge racusorul la 200 kg de carnita fiarta. Delicatesa nu alta. Dar pofta e pofta si o data la 5 ani merge.
Imi aduc aminte cum era inainte de ziua recoltei. Venea panoul cu produse. Statea sa il vada Tovarasu si apoi disparea la fel de repede cum aparea.
Azi bani sa ai. Ca se gasesc de toate. Usturoi din China, vinete din Spania, struguri din Grecia si Italia, ardei si ridichii din Olanda etc. Tot sa sarbatoresti ZIUA RECOLTEI.............. A ALTORA!
HA HA HA!
E un ras cam trist.
Ce pleca de pe camp cu 2 lei, se ia de la angrosist cu 4 lei si se vinde in piata cu 6 lei. DE PRODUCATORI........conform atestatelor date de primarii!
Sa recoltati bine! Ca de semanat nu se mai ocupa mai nimeni.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu