Totalul afișărilor de pagină

luni, 9 februarie 2015

Locul de parcare in Bucuresti si in imprejurimi!

Am carnet de conducere din anul 1987. Si sa zicem de atunci incolo tot am avut de parcat o masina. Pana in 1989 Bucurestiul nu era inca un loc unde lumea sa se bata pe un loc de parcare. Si totusi imi aduc aminte ca erau incidente destul de bizare chiar si pentru acele vremuri. Deja prin anii 1987 numarul de masini incepuse sa o cam ia razna si pentru ca aparuse pe piata Olcit-ul si pentru ca  la Dacia Sport nu se mai astepta decat 6 luni. Multa lume a uitat cum era sa platesti avansul la o Dacia si sa o poti cumpara in 2 ani de zile. Acum iti poti cumpara o masina in cateva minute sau chiar on-line. Ce vremuri. Bani sa ai.
Vreau sa va povestesc o intamplare de la blocul unde locuiam eu. Pe Soseaua Colentina pe trotuar locurile erau deja toate ocupate. Si cum exista o problema cu proprietatea in statul comunist locul de parcare de multe ori se ocupa cu forta. Si de aici apareau reactii si contra reactii. Se rupeau antene, se dadea cu acid pe vopseaua masinii si uneori chiar se taiau cauciucurile cu cutitul. Un vecin si prieten de al meu cu 10 ani mai in varsta avea o disputa pe un loc de parcare cu un nea manivela care ii ocupase locul de parcare si se bateau pe acelasi loc. Intr-o noapte are proasta idee sa ii taie un cauciuc cu cutitul. Peste nici doua nopti a venit riposta. Toate 4 caucicurile la Skoda prietenului (de fapt al tatalui) erau taiate........
Prin anii 1990 in Bucuresti erau inmatriculate undeva pe la 100.000 autoturisme. Si nu existau masini din provincie care sa fie parcate in Bucuresti. Tineti minte problema cu buletinul de Bucuresti.
Acum sunt undeva pe 1.150.000 masini. Adica de 1150 % mai multe masini. Si asta cam la acelasi strazi si trotuare. De parcari organizate incam visam.
Bucurestiul are o mare problema cu locurile de parcare. Nu am descoperit eu asta. Asta este doar preambulul la subiectul meu.
In intelepciunea ei infinita PMB si-a dat si ea seama de impactul boom-ului imobiliar asupra situatiei deja disperate a locurilor de parcare. Si intr-o sedinta a Consiliului General al Municipiului Bucuresti s-a aprobat :"" Hotararea 66/06/04/2006"" privind asigurarea numarului minim de locuri de parcare la constructiile noi.
Pe scurt este vorba de asigurarea unui loc de parcare in incinta proprietatii pentru un apartament de 100 mp si de doua locuri de parcare pentru apartamente mai mari de 100 mp.
PERFECT se poate spune. Dar de aici au aparut o groaza de probleme tehnice.
Sa le trecem in revista:
Sa zicem ca ai un teren de 1000 mp si vrei sa construiesti si tu un bloc. Parametrii obisnuiti prin PUG ar fi : POT 40 % si CUT 4.
Sa vin si cu traducerea : Poti sa faci un bloc cu amprenta la sol de 400 mp si cu o suprafata supraterana construita de 4000 mp adica de 10 etaje.
Ce inseamna 400 mp la sol : adica 4 apartamente de 80 mp si la un P + 9 adica 40 de apartamente. Dintr-un foc trebuie sa ai loc de parcare pentru 40 de autoturisme.
Ia sa vedem cum le pitesti?
Deci ai ramas cu 600 mp de teren liber dintr-o 1000 mp dupa ce ai construit blocul P+9. Din astia 600 mp ai accese si drumuri undeva pe la 300 mp. Mai trebuie sa respecti si o norma de mediu care spune ca cel putin 20 % din suprafata terenului trebuie sa fie spatiu verde ( cu posibilitatea de plantare copaci). Asadar ai mai pierdut 200 mp. Si vezi ca ai ramas cu 100 mp. Si pe astia 100 mp trebuie sa parchezi masini. Asta ar fi incazul ideal in care terenul are o forma rectangulara si nu sunt pierderi.  Pentru un loc de parcare ai nevoie de 12 mp ( 2x6) . Ia sa vedem cate masini poti pune in 100 mp. Cam 8 masini (96 mp). O cifra trasa de par. Real ar fi undeva pe la 6 masini.
Si ce faci cu restul de 34 de autoturisme???
Pai trebuie sa construiesti subsol pentru garaj. Daca ai ajuns sa construiesti subsol deja costurile constructiei cresc cu 40 %! DE CE????
In primul rand vezi daca poti construi subsol pe toata suprafata terenului, adica 1000 mp. Asta daca gasesti un arhitect care sa iti garaanteze ca proiectul nu iti este respins la comsia de mediu ( problema cu spatiu verde cu plantare de copaci 20%).
Sa zicem ca o sa construiesti doar pe 800 mp subsolul. Din ei ai avea util pentru parcaje doar 300 mp. DE CE???
Pentru ca ai rampe, circulatii si multe spatii tehnice.
Ce spatii tehnice?
Pai ai avea asa : ghena de gunoi care trebuie protejata la foc; centrala termica ; statie de hidrofor cu grup pompare apa rece, grup pompare hidranti, grup pompare drencere si eventual si grup pompare sprinklere; camera rezervorului de incendiu (poate ajunge si la 300 mc) ; camera centrala de desfumare, sasuri presurizate.
Si in 300 mp poti parca 25 de autoturisme. Si cu alea 6 de la suprafata ajungi la 31 de autoturisme.
Aoleu! parca aveam 40 de autoturisme. Ce sa fac cu cele 9 autoturisme care nu au loc de parcare
Mai fac un subsol.
Adica fac un 2S+P+9E! O nebunie!
Pana ajung la cota zero la 2 subsoluri deja am mancat 30 % din buget doar pentru locurile de parcare!
Asta ar fi si unul din motivele pentru care apartamentele in Bucuresti sunt asa de scumpe ( cele construite respectand toate cerintele legale) si motivul pentru care multi investitori au dat faliment.
Asa ca rechinii imobiliari au stat si s-au gandit si au ajuns la concluzia ca cel mai bine emigreaza cu afecerea langa Bucuresti, adica in localitati precum Fundeni, Chiajna, Bragadiru....
Aici nu se aplica faimoasa Hotarare 66/2006. Si asa ca s-a dat startul la blocuri pentru profitul rechinilor. Ei construiau ieftin, fara cerinte complicate de la stat si vindeau doar putin mai ieftin decat in Bucuresti.
Si daca mai devenea si un primar interesat, atunci afacerea mergea ca unsa.
Sa fac si eu un studiu de caz la mine in Fundeni.
Un teren de 500 mp. Se forteaza PUZ-ul (eliberat cu suspecta darnicie de catre Consiliul Judetean Ilfov, ALO ceva DNA pe acolo) si se construieste in fapt in loc de POT 40% si CUT 2 chiar POT 50% si CUT 4. Cu o mansarda mascata si cu pod deasupra. Asa ca un P+3E devine un P+3E+M+P.
Inginerie curata,
Ce sa mai zic de prevederea cu 20% spatiu verde. Aici toate blocurile au curti 100% betonate. Unde sa se mai scurga si apa de ploaie si unde sa se topeasca si zapada.
Se vedem cum stam cu ilegalitatiile la scara generala. Nu se respecta PUZ, nu se respecta normele de mediu si masinile sunt parcate pe unde apuca, mai ales pe trotuare si accesul unei masini de interventie pompieri sau salvare devine uneori imposibila.
Ce sa mai zici daca ai donat teren pentru strada si trotuar si te trezesti cu masini straine parcate pe trotuarul tau sau ca nici nu mai poti intra in curte cu masina.
Partea draguta incepe cand omul vine acasa cu duba sau cu camionul. Case mai ieftine accesibile pentru oricine....
Sa revenim la bloculetul din Fundeni. Adica ajunge sa aiba pe la 14 apartamente. Are amprenta  la sol de 250 mp si ii mai ramane undeva pe la 250 mp. Mai scadem 100 mp cu ghena de gunoi si cu postul de transformare si vedem ca pentru 14 masini sunt disponibili 150 mp. Ai avea loc daca pe tot terenul ai parca numai masini si tot ai ramane cu 4 masini fara loc deparcare. De fapt in spatele blocului ai vandut terenul pentru terasa celor de la parter.
Si asa un bloc cu 14 apartamente are real doar 6 locuri de parcare. Ceilalți 8 isi gasesc loc de parcare pe trotuare la alti vecini in fata.
Scazand pretul de vanzare al aprtamentelor de fapt au trasnferat problema locurilor de parcare comunitatiilor locale si celor care isi parcheaza masinile in curte.
Este plina de smecheri tara asta!
Zau asa!
Sa parcati bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu