Totalul afișărilor de pagină

sâmbătă, 3 noiembrie 2012

Halloween Fericit!

Asa suna logo-ul de la Google in ziua de Halloween!!! Am stat si m-am gandit daca totusi lucrurile nu au luat-o putin razna?
De fapt gandurile mele au inceput inca de dimineata cand baiatul meu a plecat la scoala cu o pelerina de vampir si cu o masca. Toata scoala era plina de monstrisori si alte creaturi tenebroase. Si copii erau fericiti!?
Ceva nu este in regula cu toata povestea asta. Voluptatea si apropirerea benevola de latura intunecata a spiritualitatii nu poate decat sa ma ingrijoreze.
Pentru a nu fi diferit de ceilalti copiii am acceptat ca si baiatul meu sa fie parte din acesta pseudo-sarbatoare. Cred ca am gresit pe termen lung, dar nu am vrut sa-l fac sa se simta pedepsit daca ar fi fost altfel decat colegii lui de scoala.
Cata energie si cata imaginatie se consuma pentru a materializa lucruri venite din negura vremurilor si care in ultima instanta nu fac nici un bine umanitatii. Si nici nu servesc la nici o lectie si nu au nimic pozitiv in ele. Singura parte pozitiva (daca exista) ar fi lepadarea de teama a copilului in fata mastilor si costumelor grotesti (cu toate ca nu toti reactioneaza pozitiv).
Ceea ce ma ingrijoreaza cel mai tare ar fi de fapt bucuria de a-ti speria semenul. Si de a-l teroriza. Cea mai monstruasa masca sau cel mai infricosator costum sunt la cea mai mare cautare.
Astel eliberam in jurul nostru o energie negativa si simtim placere in asa ceva. Lucru cu care nu pot fi de acord. Cand stau si ma gandesc ca in urma cu cateva sute de ani oamenii erau arsi pe rug pentru  lucruri mult mai simple. Nu sunt un nostalgic al acelor vremuri, dar nici nu aprob decadera morala a vremurilor noastre.
Cireasa de pe tort a fost prezentarea petrecerilor din cluburi. Aici sincer parca vedeam intruniri ale unor oamnei infratiti pentru distractie cu orice pret. Sa simti placere cand porti pe tine simboluri cel putin nenaturale este pentru mine de neinteles.
Poate sunt un habotnic si un dogmatic cand vine vorba de Halloween. Nu inteleg si nu simt nimic pentru aceasta zi. Nu ii vad legatura cu Romania si cu tot ceea ce stramosii ne-au lasat mostenire. Nu vad nimic pozitiv si luminos in ea.
Vad doar o industrie si un comert care nu se da inapoi de la nimic pentru a vinde si in a crea false repere si false modele.
Asa ca vinovat ca am contribuit si eu la asta, nu pot decat sa spun ca am jertfit cateva clipe de placere efemera pentru o judecata si educatie corecta a fiului meu!
Sper sa indrept lucrurile in timp! Dar uneori este greu sa lupti impotriva curentului de unul singur si mai greu este sa explici asta unui copil de nici 8 ani!
Sunt multe alte sarbatori adevarate care merita sa fie onorate. Si nu vreau sa cad in patima nationalista si sa le vad doar pe cele neaoș romanesti.
Vreau doar ca intr-o lume cuprinsa de o decadere morala accentuata sa onoram si sa sarbatorim ceea ce se cuvine si nu lucruri false si idoli falsi.
Sa onoram Dragostea si Adevarul! Sa cinstim Morala si Corectitudinea! Sa adoram Lumina si Bunatatea!
Tentatii si ispite sunt la tot felul. Sa avem grija ce alegem in viata!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu