Totalul afișărilor de pagină

joi, 21 aprilie 2011

Desacralizarea sacrului si demitizarea mitului

Sunt multe locuri pe lumea asta unde as vrea sa merg. Doua sunt locurile in care as merge cu ochii sufletului.
Unul este Ierusalim pentru a deveni hagiu iar celalalt ar fi "Gradina Maicii Domnului". Amandoua au in mintea mea o aura de sacralitate.
Ierusalimul banuiesc a fi deja o mica industrie de pelerini asa ca asteptarile mele sunt mai mici in ceea ce priveste atmosfera dar mari in ceea ce priveste trairile.
In schimb in mintea mea maximul de pelerinaj se poate obtine la "Muntele Athos".
Poate am o parere utopica asupra locului, dar imi imaginez un tinut in care gheara modernismului si industrializarii cat si globalizarea nu au intrat inca. De asemenea imi imaginez ca fiind locul unde se duc sa se retraga unii doctori, arhitecti (chiar si ingineri  :) ) sau oameni simplii pentru a cauta linistea sufleteasca.
Nu e chiar Falansterul din Scaieni dar pentru mine tot are o dimensiune idealista intr-o lume materialista.
Mai ales ca tot aici mai sunt inca ingropate multe secrete privind formarea poporului roman cat si a ortodoxiei noastre.
Si.
Acest ultim loc din inima si mintea mea a reusit sa-si piarda aura de sacralitate.
De ce?
Vizita lui  nea JIJI inainte de acest Paste.
Nu am dreptul sa arunc eu cu piatra sau sa judec harul sau smerenia cuiva.
Dar ceva in mintea mea nu se leaga.
Din cate stiu eu accesul este pe baza de o asa zisa viza. Deci nu este ca la Ierusalim in care accesul este practic permis oricui ajunge in Israel.
Acest lucru imi aduce aminte de Indulgentele care se vindeau in Evul Mediu.
Banii sunt necesari oriunde si pe langa schiturile rusesti de pe Munte si schitul nostru merita finantare.
Dar ctitorirea de biserici si pomenile date daca nu sunt dublate de o viata pe masura in opinia mea sunt indoielnice si de fatada.
Cum va spuneam am mai pierdut un loc sacru in inima mea.

Tot din copilarie urmaresc lupta intre bine si rau.
Personajul pozitiv este suma tuturor calitatiilor pozitive pe cand cel negativ imi apare ca un geniu malefic.

Si ce sa vad.
O poveste cu lupta intre doi titani.
Unul recunoscut ca geniul malefic maxim din Romania (marcat apropape ca si Cain, dar cu un defect de locomotie) iar celalalt ca Fat Frumos al bitului si al 0 si 1.
Se luptara prin birouri si mai nou prin parcari (ce coincidenta ora 3 dimineata si parcarea de pe DN1 din Tancabesti la fel ca in 2004 cu Basescu).
Si daca scuturam putin scena cu ce ramanem:
Un golan batran care a reusit sa cumpere cam tot ce era de cumparat prin politica, servicii, politie, mass media si care nu se da inapoi de a fertiliza pamantul prin dealurile Moldovei;
Un golan tanar (cu ochi cam albastrii) care este in comuniune de idei cu batranul.
Curata scena din "Star Wars" cu cavalerii Sith.
Cine o fi Yoda?
Cam astia sunt capitalistii nostri.
Ma refer acum la mitul cu genialitatea infractorilor nostrii.
Niste golani care au profitat de un stat slab si corupt care au un dispret total fata de orice lege si care intr-o tara civilizata erau starpiti din fasa.
Ne asteapta procese lungi si complicate.
Circ maxim si dezvaluiri senzationale.

Dar pana la urma daca avem si paine e tot ce ne trebuie. NU?

Pentru cei care mai au nevoie si de altceva la buna recitire.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu