Totalul afișărilor de pagină

vineri, 8 martie 2013

Demisia !

Un act unilateral de vointa. Un fel de divort de la slujba. In viata mea am apelat de cateva ori la actul unilateral de vointa. Si mi-am dat demisia si din propria-mi identitate. Noroc ca CNP-ul nu se schimba.
Sunt unele meserii unde chiar credeam ca demisie nu exista. Cum ar fi servicii secrete.....si mai ales din Biserica. Aici credeam intr-o comuniune cu Divinitatea, permanenta. Sa zicem ca este totusi o mica nuanta. Din Pastor Sef ajungi si tu o micuta oaie in turma.
Dar daca stau si ma gandesc la Piatra pe care a fost cladita aceasta Institutie parca nu poti sa iei Piatra tocmai din fundatie. Chiar daca pui una mai rezistenta. Orice scuza ai gasi in ochii mei este o prabusire. Un esec fundamental. Si aproape fara precedent.
Sa clarificam unde bat. PAPA; nu este vorba despre o persoana. Nici  macar un Om. Functia transcede corpului. E la fel ca vorba : functia bate gradul. Aici ai si Functia si Gradul.
Nu poti pleca ca ai obosit. Sau ca este ceva de ascuns sau de musamalizat.
Biserica nu ar trebui sa reprezinte un SRL si PAPA nu ar trebui sa fie un Administrator Delegat.
Eu cel putin ( crestin ortodox ) vroiam sa vad un exemplu. Eu ca roman ( neprimit in Schengen) doream modele. Morale si comportamentale. La ambele capitole ma simt lipsit de orice reper si orice indrumare.
Asta a mai ramas din Europa cea catolica?
La asta se rezuma 2000 de ani de Pontifex Maximus?
Am plecat la manastire?
Oare Constantin Brancoveanu nu putea sa mearga si el la manastire? Sau sa isi lase copilul sa devina musulman?
Oare alta treaba nu avea Stefan cel Mare decat sa se bata singur cu turcii si bruma de bani pe care o strangea sa o ingroape in manastiri?
Oare alta treaba nu au romanii acum decat sa construiasca acum o Catedrala ? Si totusi.....
Poate stat de drept nu este in Romania. Poate coruptia este endemica.
Dar le facem toate cu crucea la gat si cu alaiul de preotii!
O demisie cat o moarte. Un viitor neclar si o credinta mereu in scadere.
Dar o democratie mereu in crestere!
Sa fie oare credinta si democratia incompatibile?
Cel putin stiu sigur ca legatura credintei cu comunismul si cu fascismul este clarificata. Imposibil de convietuit.
Vreau sa vad cum ramane legatura cu democratia?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu