Totalul afișărilor de pagină

sâmbătă, 9 martie 2013

Facebook-ul bata-l vina!

Speram sa termin telenovela cu a cincea Alina care mi-a marcat existenta. Am folosit blogul pentru a povesti un punct de vedere (sigur personal , dar fara ura si rea intentie) si cum ii vedeam eu pe baietii destepti (poate cu admiratie).
Dar nu si nu. Ieri am primit un mail din care reproduc partial:
"Buna ziua,
Recenziile reprezinta "opinii personale".
"Dreptul la opinie" si dreptul la "libera exprimare" sunt optiuni reglementate de drepturile fundamentale ale omului. S-a creat pe Facebook o discutie pe aceasta tema unde deja au comentat mai multi hotelieri si mai multi turisti. Parerea dvs. este importanta pentru noi pentru a intelege care este atitudinea in Romania fata de `dreptul la libera exprimare`. "
Stau si ma intreb ce mai vor de la sufletul (si tastatura mea)?
De ce oare ma mai baga in seama si imi trimit mail? Sa aude oare un bazait? Cred ca doar imaginatia imi joaca feste.
Tot ieri am auzit si eu la radio de reglementarea in justitie a continutului de pe Facebook. Ce coincidenta?!
Iata stirea: "Curtea de Apel Tîrgu Mureş a stabilit că pagina de Facebook este spaţiu public, nu privat. "Reţeaua de socializare Facebook nu poate echivala, sub aspectul controlului mesajelor difuzate, cu o căsuţă poştala electronică. Profilul său personal pe Facebook, chiar dacă este accesibil doar prietenilor, adică unui grup restrâns de persoane, tot public este, oricare dintre prieteni putând distribui informaţiile postate de titularul paginii, aspecte pe care reclamantul le cunoştea", se arată într-o decizie pronunţată de Curtea de Apel."
Sa incepi sa reglementezi Internetul din perspectiva juridica este ceva delicat si periculos. Sa incepi cu Facebook este si mai agresiv. 
Pe scurt cred ca este vorba doar de politica. Altfel cum sa judec aceasta actiune, daca Internetul geme de infractori care se lauda cu banii lor, cu masinile lor (postari cu violari clare ale legii) si cu tepele lor. Pe ei nu ii vede nimeni.
Se pregateste oare si o Politie a Internetului? Un CNA doar pentru Internet? Sau oare ce?
Intradevar Internetul este o jungla. Cu multe pericole. De tot felul. Poti ramane fara bani si chiar daca mergi la o intalnire si fara viata. Sau daca te lauzi ca pleci in vacanta si fara  tot ce ai in casa!
DREPTUL LA LIBERA EXPRIMARE!
Ce frumos suna! Dar de fapt ce inseamna asta? Ce traditie avem noi in libera exprimare? Si unde se invata libera exprimare? Si de unde pana unde tine libera exprimare.
O definitie sumara ar fi : Libera exprimare reprezinta dreptul tau de a spune ce gandesti atata timp cat astfel nu lezezi pe altcineva. 
Ce se intampla daca ceea ce gandesti si crezi ca este doar un gand aruncat in eter deranjeaza pe altcineva. De aiurea. 
Atunci ajungi pe mana Curtii de Apel Mures.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu