Totalul afișărilor de pagină

duminică, 3 martie 2013

Un altfel de martisor!

Imi era dor de un soare puternic. Si ma saturasem de atata frig si ceata. Nu ma pot plange de o iarna grea. Dar ma pot plange ca am dus dorul Soarelui. Si cu adevarat de intai martie soarele a stralucit. Si mi-am adus aminte de o veche poezie egipteana. Imnul cel mare pentru ATON!
Dupa aproape 3500 de ani parca si eu simt uneori asa:

"Soare viu, tu care dăinuieşti dintre cele dintâi începuturi!
Te înalţi din zarea dinspre răsărit a cerului
Şi umpli toate ţările de frumuseţea ta,
Frumos eşti, şi mare, şi străluceşti, şi domneşti peste toate ţările!
Razele tale cuprind cu braţele lor ţările toate, pe care tu le-ai făcut.
Tu eşti RA, şi tu pătrunzi până la capătul hotarelor lor
Şi le îmbrăţişezi cu dragostea ta.
Departe eşti, dar razele tale sunt aici, pe pământ
Lumea toată te vede, dar mersul tău nu-l cunoaşte!
Când tu apui în zările amurgului
Pământul zace ca mort în întuneric;
Oamenii dorm prin sălaşurile lor, cu capul acoperit
Şi ochii nici unuia din ei nu-l vede pe celălalt,
Dacă cineva le-ar fura tot avutul ce-l ţin sub căpătâi, ei n-ar băga de seamă.
Leul iese din vizuina sa după pradă,
Şarpele iese la drum, gata să muşte.
Lumea toată este învăluită în tăcere,
Căci cel care a făcut-o dudu-s-a să se odihnească în zarea sa.
...................................................
Tu sălăşluieşti în inima mea,
Şi nimenea nu te cunoaşte cum te cunosc eu, fiul tău, eu, regele
Tu mă ajuţi să pricep firea şi puterea ta.
Tot ce se petrece în lume, după voia ta se petrece, căci tu ai făcut-o.
Când tu răsari, oamenii prind viaţă; când tu apui, se scufundă în moarte.
Tu eşti măsura vieţii, şi lumea numai prin tine trăieşte.
Ochii tuturor privesc frumuseţea ta, până când apui;
Iar când cobori în zărle apusului, orice muncă încetează!"

O erezie pagana? 
Tinand cont ca inca nu este sigur daca nu cumva Moise era chiar Akhenaten (Eknaton) nu ma pot pronunta cu certitudine.
Cert este ca întâi martie ar trebui sa fie vorba doar despre dragoste, lumina, renastere,bucurie si speranta.
Si oare in crestinism despre ce este vorba?
La multi ani SOARE!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu