Totalul afișărilor de pagină

sâmbătă, 16 martie 2013

Povestiri din statul de drept!

Daca tot am un nou canal Tv cu nume Shorts, incerc si eu sa va scriu despre doua evenimente care ne descriu cel mai bine tara in care traiesc. Si de ce se uita cum se uita la noi occidentalii.
Prima ar fi o poveste cu Nea ENEL. Nea ENEL cel cu curentul. Dupa ce a incercat sa matraseasca sefii vechi de decenii si a tot rotit personalul, in ideea sa mai bage frica in angajati si sa mai omoare spagile si matrapazlâcurile, angajatii lui Nea ENEL  au devenit din ce in ce mai creativi.
Acum trei seri ma suna la usa vecinul meu chinez. Da ala cu Porsche Cayenne. Dialogul este distractiv:
" Ai culent?
Da!
Eu nu am culent. Tu de ce ai?
Ajuta!
Ma duc si vad ca nu avea curent la intrarea in casa. In schimb la contoar si la siguranta generala avea tensiune. El are BMPT la strada. Si oricine ii poate umbla la el. Am dedus ca este o problema pe cablul intre contoar si casa.
Sun la numarul de sesizari. Si obtin o echipa de interventie. Am sunat la 17.30.
Echipa a ajuns la 20.30. Repede, nu?
Vad si ei ca nu este tensiune in casa. Si ca la poarta este.
Ne pare rau, nu este treaba noastra. Si vor sa plece. Chinezul cu lacrimi in ochi. Va log, vreau culent!
Bine! te ajutam. Dar vrem 200 lei!!!!!!
Eu raman masca!
Bine, bine, platesc!
Si baietii desfac contoarul. Ce sa vezi. Firul de faza era deconectat!!!!!
De cineva tot de la Nea ENEL pentru ca sigiliul nu era rupt!
Asa ca sa iti ridice un fir 2 cm si sa il insurubeze pe pozitie a costat 200 lei!!!!!!
FURT, FURT FURT!!!!
Dar ce poti face ?
Cui te poti plange.
Am fost martor ! Si ma gandesc cu groaza ca daca nu as avea contoarul in curte as putea pati si eu asa!!!!
A doua poveste este un fel de ghidul urbanistului rapace. Sau al inestitorului imobiliar fara scrupule si autoritati tembele:
Un smecher cumpara un teren de 2000 mp. Si cere pe el sa construiasca un bloc cu 4 etaje . De fapt il face cu S+P+$E+M. Adica mare rau. Si obtine CUT 2 si POT 25%. Adica poate avea o amprenta de 500 mp si  4000 mp construit.
Nu e rau. Pentru un teren de 2000 mp.
Problema este ca il construieste pe un colt al terenului si ii mai lasa inca 160 mp de curte. Asa imparte terenul de 2000 mp in doua loturi : unul de 660 mp cu un ditamai blocul pe care nu il putea face pe o parcela de 660 mp (Era legal imposibil) si un alt lot de 1340 mp.
Le dezmembreaza si le intabuleaza. Aici este marea hiba a legii ca nu implica decat un cadastrist.
Acum are un nou lot de 1340 mp gol golut. Pentru care cere Autorizatie de Construire. Pentru un bloc identic. Repeta figura cu coltul si face al doilea bloc pe 660 mp. Dezmembreaza terenul si il intabuleaza.
Sa recapitulam:
Are un teren de 2000 mp pe care nu poate construi decat un sigur bloc. BUN!
Obtine Autorizare de Construire pentru un bloc de S+P+4E (si mai face si el o mansarda mica ca oricum nu il verifica nimeni). Dupa care dezmembreaza terenul in dou loturi. Repeta figura.
La final are pe 2000 mp 3 blocuri cu teren de 660 mp de S+P+4E+M pe care nu le putea face din start pe tot terenul.
BRAVO TIE SMECHERE!
RUSINE TIE STAT ROMAN.
Se aude domnule Primar Valentin Condu?
Se aude DNA?

De astazi imi semnez articolele:
inginer Adrian Atanasiu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu