Totalul afișărilor de pagină

sâmbătă, 7 decembrie 2013

Limba romana o limba misogina !

Cam dur titlul?
Ieri ascultam si eu la radio o emisiune despre gramatica limbii romane.
Si acolo era vorba despre o groaza de substantive care eu le credeam masculine si ele de fapt erau neutre. Au fost transformate fortat in substantive masculine si chiar si eu credeam despre unele ca sunt masculine.
Iata cateva exemple:
- un robinet - corect = doua robinete ;
- un rulment - corect = doua rulmente;
si tot asa cateva zeci de substantive.
Iata vin si eu cu o provocare.
Astept sa-mi spuneti un substantiv masculin care sa defineasca ceva neinsufletit. ORISICE!
Credeam ca gasisem unul.
Scuze: un cacat , credeam eu doi cacati. Dar NU! Corect este: un cacat -  doua cacaturi. Cacati este tot o masculinizare fortata.
Asa macar la nivel de limba romana masculinizam tot ce gasim.
In curand vom avea si un matriarhat , doi matriarhati.
Curat misogina se dovedeste uneori limba romana.
Astept sa-mi scrieti la rubrica comentarii (chiar si anonim) despre substantive (conform dictonarului academiei romane) care sa fie cele cautate de mine (substantiv masculin care sa defineasca ceva neinsufletit).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu