Totalul afișărilor de pagină

marți, 30 septembrie 2014

Fabula lui Esop cu Facebook-ul !

Pardon! In original era vorba de fabula lui Esop cu ospatul (limba). Nu cred ca are rost sa va mai povestesc fabula asta.
Sa revenim la Facebook-ul nostru cel de toate zilele.
Nu am fost mare admirator al Facebook-ului cu toate ca de cand cu noua mea tableta-telefon am inceput sa ma uit zilnic.
Ma gandeam la cate lucruri frumoase vad si citesc pe Facebook. Vad ce mai fac oameni cu care mai am putina legatura, cu toate ca au fost momente cand eram mai apropiati. Vad ce mai fac rudele mele. Vad poze frumoase, filmulete amuzante si uneori chiar si citesc povesti captivante sau doar texte moralizatoare. Asta sa zicem ca ar fi partea luminoasa a Facebook-ului aidoma fabulei in care limba era cea care facea declaratii de dragoste, spunea lucruri frumoase. DAR!
Pentru ca exista si un DAR!
De ceva timp politica a intrat cu cizmele de tractorist intre pisicutze, catelusi si alte lucruri pufoase si dragalase. De cand cu campania prezidentiala cativa dintre prietenii mei au inceput sa dea LIKE sau SHARE la niste monstruozitati demne de Romania Mare. Din moment ce dai LIKE sau SHARE la asa ceva inseamna ca subscri la ceea ce este scris acolo si ca de fapt asta te reprezinta pe tine cu adevarat. Asta iubesti si asa gandesti tu.
Din 1990 încoace am reusit sa ma cert cu multa lume pe motive politice. Chiar si cu rude! Dar am hotarat sa las asta in urma.
Se pare ca politica inca ma bantuieste. Eu vreau sa scap de ea, dar ea tot vine dupa mine la modul in care trebuie sa ma minunez cum gandesc altii si ce savureaza ei.
Nu am multi prieteni pe Facebook (poate dupa aceasta postare chiar mai putini), dar credeam ca cercul meu de prieteni nu imi va rezerva asemenea surprize. Era un cerc in care nu ma asteptam pur si simplu sa recitesc pasaje gen Romania Mare sau alte laturi de presa. Credeam ca Facebook-ul va ramane un sanctuar al pufoseniilor si al laudelor cu realizarile fiecaruia. Pe unde a mai fost, ce a mai cumparat, ce a mai vizitat sau cu cine s-a mai pozat.
Acum stau si ma mai intreb daca mai pot fi in acelasi cerc de prieteni cu oameni pe care de fapt nu ii cunosc. Chiar deloc. Nu o sa apas eu pe butonul de "unfriend" dar in sufletul meu o sa ramana o mica rana. O rana provocata de idealismul meu. Si de dorinta de a vedea umanitate chiar si in cele mai tenebroase locuri cu putina daca au sansa sa vada LUMINA!
Nu o sa-mi desființez profilul de pe Facebook mai ales acum cand si mama mea si-a facut profil.
Fabula lui Esop se rezuma la ideea ca odata cu lucrurile bune vin si lucrurile rele. INEVITABIL.
Asta stiam. Ceea ce ma doare pe mine este ca vine de la persoane la care nu ma asteptam.
Sunt tare curios ce reactii o sa starnesc.
Pentru ca eu sunt dispus sa intorc si celalalt obraz.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu