Totalul afișărilor de pagină

luni, 8 septembrie 2014

Inceput de rapciune (ratiune)!

In zodia fecioarei se intampla multe lucruri despre care as fi vrut sa scriu.
Vroiam sa scriu despre cei  555 de ani de la atestarea documentara a Bucurestiului. As fi vrut sa scriu despre ziua limbii romane. Mai vine si ziua mea si de obicei sunt trist cand mai îmbătrânesc nitel.
Si totusi alt subiect ma macina. Politica! Despre care imi propusesem sa nu ma mai ating. Si totusi...!!!
A aparut pe net o scrisoare adresata lui VVP din partea unei tinere care lucreaza la privat. Tare, foarte tare!!! As fi vrut si eu sa am un asemenea succes cu o postarea de-a mea!  Dar nu am avut ! :(
Mai este si un articol al domnului Liiceanu despre Monica. Al carui admirator secret sunt si eu.
Si am stat si m-am gandit mai bine ! Oare asa sa fie oare ?
Romania este o tara inca bolnava care pe langa bolile structurale ale institutiilor statului (unii zic ca degeaba) mai este bolnava si in inima ei. Mai exact este o tara divizata, inca manata de lupta de clasa. Care culmea ca mai are aceeasi acuzatori si aceeasi acuzati.
Dupa 1990 am avut mai intodeauna pareri opuse majoritatii. Asta pana in 1996 cand nu stiu prin ce miracol puterea de la Bucuresti s-a schimbat. Atunci am inceput sa cred ca lucrurile chiar se pot schimba. M-am inselat. Schimbarea era doar de personaje si nu de comportament. Fiecare generatie care a ajuns la putere de atunci a fost mai hulpava si mai perversa in a controla banul public si de a-l face din ce in ce mai privat.
Am mers aidoma unei oi la votare in 2000 pentru ca nu am vrut sa renunt la dreptul meu la vot. Si ce am votat!? Am votat cu Iliescu. Nici nu stiu daca sa imi fie rusine sau nu. Dar am votat, pentru ca in 1990 am stat 4 ore la coada sa votez intr-o mare de fesenei cu care majoritatea eram vecini si chiar imi indrageam. De atunci mi-am dat seama ca politica are ceva pervers in ea si poate aduce oamenii in pragul schizofreniei intelectuale. M-am certat cu multa lume. Aprig si vocal. Am spus multe lucruri in care chiar credeam si imi dadeam seama ca multa lume vede altfel lucrurile. Si i-am judecat si m-am purtat ca atare. Viata mea nu a avut nici prea mult de castigat nici prea mult de pierdut ca urmare a schimbarilor politice. Pentru mine indiferent de puterea de la Bucuresti viata mea a fost constanta.
Sa revin la anul 2004. Atunci am apreciat un bun orator, un om cu carisma si cu simtul umorului, chiar al bascaliei. Vorbea pe inima mea. Si am crezut din nou ca ceva se va schimba. Multe s-au schimbat. Unele in bine, altele in rau.
Ceea ce ma sperie cel mai tare este faptul ca eu am considerat ca in tot acesti ani ca eu sunt de partea binelui si a luminii. Si ca optiunile mele sunt cele mai corecte. Vedeam in jurul meu minciuna, coruptie si chiar decaderea sentimentului national. Dar eu credeam in continuare ca adevarul il am doar eu.
Asta pana cand am citit scrisoarea tinerei adresata lui VVP.
Ce m-a socat cel mai tare a fost ca in amestecul de lucruri in care cred si eu am regasit lucruri care ma sperie. In primul rand incadrarea in om care munceste la privat, este harnic si corect te pune in antiteza cu puturosul de la stat, sau asistatul social care se hraneste din munca ta. Evident ca acestia sunt incorecti si tu suferi din cauza lor.
Romania are o economie debila. Si o multime de oameni care nu muncesc. Unii motivat, altii nemotivat. Unii sunt asistati pentru ca trebuie sa fie asistati, alti sunt asistati pentru ca aduc voturi. Asta este cruda realitate. Dar toti politicienii au profitat de aceasta realitate. Unii prin pupaturi cu babele, altii cu salbe de mahmudle.
Hai sa emigram toti din Romania. Atunci sa vedem cine o sa mai plateasca taxe si impozte. Si sa vedem de unde o se mai fure. Sau de la cine?
Ma sperie categoriile generate din judecati categorice. Bugetarii si pensionarii se hranesc din banii celor care muncesc la privat! Poate este pe undeva un sambure de realitate. Dar asa functioneaza mare parte din lumea in care traim astazi.
Unii muncesc si altii beneficiaza de munca lor.
Alt sistem nu exista inca. Sau poate ar exista un sistem in care batranii sa fie instituționalizați si sa fie scosi in afara societatii pana la moartea lor asa incat oamenii harnci de la privat sa nu mai plateasca taxe.
Este multa coruptie in Romania, este multa debandada. Exista o lipsa reala de profesionalism in statul roman.
Dar pentru asta sunt alegerile. Pentru a da un vot in ceea ce credem fiecare. Si pentru a avea o urma de umanitate chiar si intr-un sistem ticalosit si pervertit. Sa nu cautam vinovati in pensionari si bugetari. Sa intindem o mana de ajutor daca putem.
Si sa intindem o mana sa votam. Chiar daca unii cred ca democratia reprezentativa si-a depasit limitele. chiar si eu am crezut asta.
Dar nimeni nu trebuie sa se vada intr-o elita intelectuala care sa sfideze si sa ironizeze pe cei mai putin dotati. Chiar daca votul fiecaruia are aceeasi greutate.
VOTATI ! VOTATI ! VOTATI!
In final sa nu uit de articolul domnului Liiceanu despre Monica Macovei. O sursa de inspiratie pentru altii. Pentru mine nu. Eu mai de mult mi-am faurit optiunea.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu