Totalul afișărilor de pagină

marți, 29 noiembrie 2011

Sfantul Andrei

Se spune ca ar fi adus Cuvantul pana in nordul Pontului. Si ca s-ar fi odihnit intr-o pestera care acum ii poarta numele. Greu de crezut si foarte putin probabil. Dar tot la fel de greu de crezut si de demonstrat este si originea noastra din romani (latini) si tot la fel de greu este de stabilit inceputul crestinismului pe aceste meleaguri. Inca o noua enigma pe aceste locuri care mai usor se demonstreaza cu inima decat cu logica. Cert este ca suntem romani de cand suntem crestini si suntem crestini de cand suntem romani.
Am vizitat si eu acum in urma cu aproape 15 ani pestera cu pricina. Am intrat in ea patruns de un fior mistic si parca simteam ceva plutind in aer. Daca ar fi sa ma retrag intr-o pestera cu siguranta ca acesta ar fi si modelul meu. Eram intr-o perioada in care multe imi zambeau, valorile erau altele, chiar si eu eram altul, dar inima mea avea o rana. Si asa ranit am patruns intr-un univers de biletele infipte cu speranta si credinta pana in măruntaiele stancii. Mii de ganduri si sperante erau condensate intr-un spatiu minuscul. Ca si cum acolo ar fi fost poarta spre o alta dimensiune si comunicarea se facea doar in scris. De fapt era singura limba universala:  cea a credintei, dragostei si sperantei. Asa ca si eu vrajit de multitudinea de crampeie de hartie care oblojeau ranile stancii am pansat si eu stanca si propria-mi rana. Era un gand bine ascuns si o dorinta arzatoare care a rabufnit in cateva randuri pe o hartie. Si in acea clipa o dorinta greu realizabila. Dar am avut curajul s-o smulg din adancul sufletului si sa o astern pe hartie si mai departe sa o trimit spre cealalta dimensiune prin acel portal mistic.
Nu stiu daca vraja chiar a functionat, nu am experiente cu rugaciunile in nume propriu si am si o problema de moralitate in a cere pentru mine ceva, dar nu dupa mult timp datele problemei s-au schimbat fundamental si mi-am vazut dorinta implinita chiar de o sarbatoare de Mucenici.
O alta minune s-a savarsit apoi in viata mea si personal am vrut ca aceasta minune sa poarte numele locului unde mi-am deschis sufletul spre speranta. Si implinire. Si dragoste.
Asa ca nu stiu cum sunt altii dar eu cand ma gandesc la acele locuri si la personalitatea Sfantului Andrei simt ca ma reprezinta cel mai bine si stiu ca el reprezinta cel mai bine si ROMANIA.
A pasit primul pe urmele Sfantului Ioan Botezatorul si a simtit tot primul esenta lui Christos.
Pentru toti cei care ANDREI inseamna ceva : "LA MULTI ANI!".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu