Totalul afișărilor de pagină

duminică, 19 mai 2013

Este Dubai un oras sigur? Sau cum am fost furat in Dubai!

Este Dubai un oras sigur? Sau cum am fost furat in Dubai!
O poveste desprinsa din 1001  de nopti sau chiar din Aladin.
Joi 2 mai 2013! O zi care a inceput frumos si s-a sfarsit urat.
Dupa ce am vizitat Gold Souk si Spice Souk si am facut plimbarea cu abra pe Creek am hotarat se ne intoarcem cu metroul acasa.
Dar cum vineri la ei este ziua de sarbatoare si de odihna am zis sa schimbam niste bani pentru week-end.
Si am schimbat bani la un exchange.
Eram relaxat, toata lumea ma asigurase ca in Dubai NU SE FURA!!!
Asa ca am schimbat banii, am stat cu portofelul afisat pe trotuar si ne-am indreptat spre metrou. Aveam portofelul in rucsac protejat de doua fermoare.
Eram pozitionati astfel: copilul in fata, eu la mijloc cu rucsacul in spate si sotia in spatele meu sa ne pazeasca.
In statia de metrou Burjuman era ceva aglomeratie. Era ora 18.30 . A venit metroul, dar de aglomeratie nu am intrat in el. Nu am fost singurii care nu ne-am urcat in metrou. Am mai ramas noi si inca cativa indienii sau pakistanezi.
Metroul in sine este o opera de arta. Este complet automatizat si nu are conducator. Are usi de sticla pe peron si capetele sunt rezervate pentru detinatorii de carduri gold. Urmeaza intrarea numai pentru femei si intrarea numai pentru persoane cu handicat. La fel ca la noi toate astea nu se respecta!
Asa ca in jur de 18.39 un nou metrou intra in statia Burjuman (linia rosie) in directia Ali Jebel.
Din nou aglomeratie, dam sa intram si in aglomeratie un individ intra in sotia mea si o da putin in lateral. Apoi se indeparteaza spre alta usa a metroului. Aud sotia spunand. Rucsacul e deschis si nu mai e portofelul. Intr-o fractiune de secunda vad si eu realitatea. Fugim la usa pe care a intrat cel care mi-a impins sotia. O mare de oameni ne privea ciudat. Nici urma de agresor.
Incep sa tip : Ajutor, Politia , Am fost furat!!!!
Toata lumea se uita la mine ca la un nebun. Toata lumea era parca paralizata, sau intr-o transa hipnotica. Cuvantul HOT nu le era pe inteles!
Si doar eram roman. Si eu strigam hotul!!! Asta da paradox!
Metroul pleaca si noi in el.
Aud o voce in spate care ma sfatuieste sa ma dau jos la urmatoarea statie si sa ma duc la politie.
Asta si fac. Cobor la statia Karama!
Acolo gasesc un angajat al metroului si ii spun de furt.
Foarte calm ma invita sa il urmez. Intre timp ma uit pe tavan si vad ca sunt multe camere de filmat. Cred ca vreo 20 pe un peron.
Cum la intrarea in Dubai fusesem scanat la retina si aveau si fata mea in format digital credeam ca nu va fi greu de gasit in calculator momentul furtului.
Apar si doi politisti. Care ma intreaba ce s-a intamplat.
Incep sa le povestesc, inca fiind in incinta statiei. Dupa cinci minute de povestit ma poftesc in biroul de politite al statiei de metrou.
Ma asteptam sa vad monitoare, si sa revedem inregistrarea. Eram increzator ca nu o sa dureze mult.
Ne poftesc in birou. Birou? De fapt o camera sub scara rulanta cu un birou ponosit si cateva scaune care de abia se mai tineau pe ele insele. ATAT!!!!
Nu tu computer, nu tu monitoare, nu tu nimic!
Si incepe sa povestesti din nou. Celor doi politisti. Sefului de statie de metrou. Unui alt politist. Dupa o ora de povesti au inceput sa-si noteze cate ceva pe o bucata de ziar cu un pix ponosit, chiar pe fata seicului. Ca acolo nu era scris ceva. Asta a fost cercetarea la fata locului. Imi era deja dor de militienii mei.
Dupa inca 30 de minute ma anunta pompos ca vom fi dusi la sectie. Vine o masina de politie si ne duce la sectie. Acolo incepe din nou caruselul declaratiilor. Doar eu dadeam declaratie. Sotia si copilul nu era demni sa declare ceva.
Si asa am dat declaratie la :
- biroul de criminalistica, un agent
- broul de cercetari, un agent,
- adjunctului sectiei de politie.
A aparut si dl. Mohamed de la Politia Turistica din Dubai.
Le-am explicat ca am inchiriat o masina si ca fara permis in original imi va fi greu sa o iau.
Stai linistit ma asigura toti. Iti dam o adeverinta si totul o sa fie OK. Doar suntem in Dubai!!!!!
Pe la ora 12.00 noaptea ( dupa aproape 5 ore) sunt intrebat candid : VRETI SA DEPUNETI RECLAMATIE????!!!!!!!
DDDDDDDDDDAAAAAAAAAAAAAA! spun eu oarecum exasperat.
Asa ca ajung in biroul de declaratii.
Si un agent tot scrie si scrie la o tastatura. Dupa ce l-am urmarit fascinat 10 minute ma intreba:
Ce s-a intamplat domnule????
Va rog sa-mi povestiti de la inceput.
A crezut ca turbez!
Si am reluat povestea mea.
La un moment dat il cheama pe colegul de birou. El cu o cheie in mana, colegul cu alta cheie in mana merg la un fiset. Si de acolo, dupa ce descuie simultan încuietorile scot 4 file de hartei A4.
Si o introduc in imprimanta.
???????????????????? Pentru 4 coli de hartie?????
Si apare ceva in araba! Si mai apare ceva intr-o romana din Google translate. Adica eram la sectia de demnitate (politie) si fusesem pierdut de acte.
Nu stiam ce sa fac , sa rad sau sa plang. Sotia vazand mutra mea tampa, ma intreaba vadit nervoasa : NU stii sa citesti! Zic: Eu stiu dar nu inteleg! Si ii dau ei hartia. Dupa care aud un hohot de ras. ca o eliberare nervoasa.
Ii cere daca putem pastra hartia. Agentul i-o smulge din mana si o mototoleste si o pune bine. E pentru uz intern.
Asa ca semnez ca primarul (hotul) niste declaratii in araba.
Trecuse de mult de miezul noptii.
Ma anunta ca in duminica Pastelui trebuie sa ma prezint la politie cat mai de dimineata.
Sa stau linistit ca Dubaiul este sigur.
Am uitat sa precizez ca la politia metrou am primit o apa minerala si un suc pentru copil.
Asta a fost primul furt din excursie.  Mai urmeaza inca doua facute de cei cu gulere albe!!!!!
Sa nu uitati si sa nu fiti prosti ca mine:
SE FURA PESTE TOT IN LUME!!!!!!
Si mai tarziu am aflat ca se fura bine si in Dubai. Doar ca politica este sa te  tina pana cedezi la politie asa incat sa nu mai depui plangere!!!!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu