Totalul afișărilor de pagină

sâmbătă, 29 iunie 2013

Pomenirea!

Maine merg la un botez. Si ce legatura poate avea un botez cu pomenirea???
Am mai scris despre botez. Acum am o noua perspectiva asupra botezului. Cea referitoarea la dobandirea unui nume. Pentru ca botezul mai poate fi privit si ca un act de inregistrare in fata divinitatii. Un spirit capata un nume si acest nume devine cunoscut divinitatii. Si de ce ar fi asta important. Pentru ca asa capatam o randuiala in marea spirtelor. Si putem fi de asemenea gasiti si identificati si in aceasta lume si in alta dimensiune.
Eu robul lui Dumnezeu Adrian, care am capatat acest nume in fata Domnului prin taina sfanta a botezului pot fi pomenit. Si asa spiritul meu poate intra intr-o legatura speciala cu cel care ma pomeneste.
Si acum si in veci.
Pomenirea. Un termen slav intrat in limba romana prin biserica ortodoxa. Este legat primordial de pomana. Acel act de smerenie destul de demonizat in zilele noastre care ne indeamna la o darnicie in timpul vietii si la ajutorare.
Pomana a devenit strict legata de cultul mortilor si intelesul initial deja s-a pierdut. In cultura musulmana pomana este mult mai prezenta si are si dimensiuni sociale. :(
Pomenire = amintire, evocare, aducere-aminte , rememorare , pomana......
Din toti termenii de evocare a memoriei cuiva doar termenul de pomenire s-a impus. Asa ca stric laic nu prea avem un termen des uzitat. Asa ca ramane termenul religios.
La intalnirea de 20 de ani un fost coleg a avut un frumos discurs despre pomenirea profesorilor nostri (cei trecuti in nefiinta). Si el mai spunea ca pomenind pe cineva reusim sa-l "luam" de langa Dumnezeu si sa-i aducem spirtul langa noi. Ceea ce mi s-a parut frumos spus.
Am citit mai demult ca este foarte important sa stii numele cuiva pentru a-l evoca. Fie ca este vorba de Divinitate, fie ca este vorba de cine in viata, fie ca este vorba de cineva trecut in nefiinta.
Asa ca tot gandindu-ma la numele Divinitatii am gasit urmatoarele nume:
Elohim , Elohay, YHVH, Yehova, Adonai pentru Dumnezeu Tatal.
sau:
Iisus Hristos , Jeshua, Emanuel pentru Dumnezeu Fiul.
Toate aceste nume sunt parca mult mai personale decat Dumnezeu!
Si daca pentru lucruri pe care le consideram simple gasim atatea variante, cat de complicat sa fie pentru atatea spirite.
Si totusi stiu ca se poate naste o comuniune intre doua spirite. Unii o numesc telepatie, altii o numesc dragoste, altii o numesc prietenie.
Ea exista si eu am intalnit-o de multe ori.
Asa ca cuvantul pomenire are sensuri mult mai largi decat lasa el sa se vada.
Important este sa stii pe cine vrei sa pomenesti. Este ca si cum ai aprinde o lumanare intr-o pesterea. Si puterea unei "candele" (termen tehnic, va rog sa va informati) poate sa te ajute sa treci prin cele mai negre clipe.
Sa pomeniti bine!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu