Totalul afișărilor de pagină

vineri, 29 iulie 2011

Domesticated house husband : caracatița la gratar

A trecut aproape o luna de când mâncam in tavernele din Tassos. Si deja plang dupa ele. La 10 euro o portie de caracatița la gratar nu era sfarsitul lumii.
Asa ca mergând in magazinul de origine franceza "Intersecție" am vazut ca aveau caracatița asa zis proaspăta. Si nu mai stau pe gânduri si cumpăr una bucata de 1.1 kg. La pret era 39.99 ron/kg. Scria ca venea din Grecia. Poate cu autocarul??!!
Si acum sa va dezvălui din talentul meu culinar. Am o problema cu rețetele. Si cu gramajele. Cu toate ca imi plac lucrurile exacte aici fantezia mea o ia razna si rezultatul in marea majoritate a cazurilor este surprinzător. Dar eu perseverez. Am oare de ales??
Deci sa ia una bucata caracatița. De preferat din Grecia si intre 1 si 2 kg.
Se spală bine.
Se curata bine. Adica se taie tentaculele si se pun deoparte si se folosește si corpul golit de conținut.
Apoi tasossistii vorbeau ceva de datul cu capul caracatița de o piatra. Am apelat la un bătător de șnițele sa o frăgezesc  Atenție sa nu o crăpați cand o bateti. Adica o batatie ca la Securitate. Sa o frăgezească dar sa nu lase urme.
Asa cu corpul caracatiței si cele 8 tentacule frăgezite am pregătit un sos pentru marinat:
- 200 ml vin alb
- 50 ml ulei de măsline
- 20 ml sos de soia
- putin busuioc si ierburi italiene
Am pus totul intr-o cutie de plastic cu capac si am lăsat peste noapte in frigider.
A doua zi am pregătit o oala pentru fiert. Am acoperit cu apa si cu sosul pentru marinat caracatița.
A stat la foc mic cam 35 de minute si am avut grija sa rămână complet in apa.
Căpătase o culoare roșiatica. Am curățat apoi la jet rece pielita roșiatica .
Am pregătit gratarul. Nu trebuie sa stea prea aproape de foc si nici nu trebuie sa o țineți prea mult. Se întoarce uniform si totul durează cam 5 minute.
Se servește cu un dressing de ulei de măsline (eventual si cu otel balsamic).
A ieșit fenomenal de frageda.
Merge cu cartofi prajiti sau cu o salata de sezon.
Pofta buna!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu