Totalul afișărilor de pagină

vineri, 1 iulie 2011

Jurnal de vacanta. Thassos.

La 4 dimineata am plecat de acasa. La patru si jumatate eram la centura si pana in cinci la Giurgiu. Drumul foarte bun. Ma rog, incepand din Adunatii-Copaceni. Pana acolo se mai lucreaza inca. Au facut si ocolirea la Adunatii-Copaceni. Super drum. Parca nici nu mai e nevoie de autostrada. Au gresit-o cu giratoriile. Imposibil sa treaca doua masini in paralel. Stiam drumul dar acum scriu despre el.
Am ajuns in vama si ma uitam dupa cosurile de gunoi. Disparusera deja. Vama cu bulgarii parca a ramas incremenita in timp. Parca e la fel ca in 90. Si podul peste Dunare are si el nevoie de reparatii. La bulgari aceeasi atmosfera. Totul e prafuit si  bulgarii sunt pusi pe ciupeala. Am trecut de vama si am cautat sa platesc vigneta. Am intrat imediat la giratoriu la benzinaria autohtona Balkan. Si acolo pe la 5.30 dimineata o tanti era pusa pe jecmanit romani. Vinde o vigneta cu 40 RON. Fara comentarii. Adica aproape dublu. La intrebarea mea de ce e atat a raspuns : rumansko curvata. Si eu am raspuns ceva din turca. Si asa am fost dati afara toti romanii din benzinarie. Si am plecat mai departe. Tot Ruse este cu restrictie la 40 km/h unde drumul este pe 4 benzi si cu separator pe mijloc. Numai bun de pus radar sau de facut panda. In sfarsit am gasit vigneta. Si la drum.
Pana la Bjala am mers pe drumul de Sofia. Bunut si fara politie. La Bjala am luat-o spre BT adica Veliko Tarnovo. Si pana acolo drumul bunut si liber. DN5 al lor spre Turcia. Drumul tiristilor si intr-un timp al blugilor si rulmentilor. Din Veliko Tarnovo am hotarat sa mergem pe DN 55 spre Nova Zagora, spre Svilengrad. Mai scurt cu aproximativ 50 km. Normal ca nu am nimerit din prima DN 55, ci dupa un ocol. Drumul relativ bun si liber. Asta pana in Nova Zagora. De acolo se strica rau si lipsesc si indicatoarele. Asa ca normal am incurcat drumul si am ajuns pana la Haskovo. Ma rog pana aproape, caci podul peste Maritsa era in reparatii. Asa ca am trecut pe un pod de barne de pe vremea turcilor. Si ce mai paraia. Am ajuns cu greu la Svilengrad cu o ora intarziere. De acolo cautam drumul spre Ormenio. Dar erau doar indicatoare cu Sofia. Asa ca am oprit langa o masina de politie si din maini am gasit drumul. Granicerul grec a fost mortal. Verificarea pasapoartelor s-a facut prin lovirea lor cu cantul de masa. Si asta a fost tot. In Grecia benzina e cam scumpa CO 95 de la 1.62 la 1.69 euro/l. drumul relativ bun si pe portiuni se modernizeaza. Adica nu au intersectii la nivel. Am tinut spre autostrada Egnatia. Si mai departe spre Keramoti. De acolo am luat Ferry ( 27 euro la dus si 29 la intors) si am ajuns intr-o insula unde chiar mi-a placut si m-am simtit bine. Dar nu numai eu. Cred ca jumatate din insula era plina de romani. La hotelul meu proportia era si mai mare. La restaurant in prima seara ce sa vad. Fiul meu se juca cu un coleg de gradinita. M-am salutat cu parintii lui. Ulterior am aflat ca fusesem si colegi de facultate. Ce mica e lumea.
Ai nostrii ca brazii. Super masini (nu am vazut nici un Logan, ci doar un Cielo). B; IF; GL; IS; TM; DB si cam atat.
Cazarea a fost OK. Demipensiune. Fata de turci cu ultra all inclusive e putin mai subtire. Dar nici nu e zumzaiala de acolo. Grecii au fost serviabili, dar si pusi pe ciupit orice banut. Aici am platit pentru prima data dupa multi ani sezlongul de plaja. Si o apa minerala de 250 ml era 2.5 euro !!!!??????
La pranz am mancat tot ce era din mare pana am facut POC. Si tare bun a fost. Vinul casei 8 euro/litru ; o bere intre 2.5 si 3.5 euro si un fel principal cam 10 euro ( caracatita, calamar sau fructe de mare totul proaspat). Unii dadeau si dulce din partea casei. Altii nu.
Am vazut cam tot ce era de vazut. Si ce era de mancat tot asa. Am stat si pe plaje asa zis salbatice unde a fost OK. Ma rog, eu mai mult am dormit la umbra.
Intr-o zi am fost la "faimoasa" cascada de la Maries. Un mare fas. Zau. De acolo am luat-o spre munte cu gand de traseu usor. Gresit. A fost ca drumul spre Pestera |Ialomicioara prin Dichiu. Si parca venea si o furtuna din est. Palpitant. Doar o data am dat cu burta de pietre. Scandal!
Am ajuns in Prinos dupa o ora si jumatate de drum alpin.
Asa ca le-am vazut aproape pe toate.
Foarte frumos in Potos, Panaghia si Skala Potamia.
Un singur regret am ca nu am ajuns in Aliki.
La intoarcere am facut 8 ore din Keramoti si nu am mai ratat drumul.
Asta a fost concediul.

I'm back.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu