Totalul afișărilor de pagină

joi, 29 martie 2012

Ecologia salveaza Romania!

Ştiaţi că


§ reciclând o sticlă de plastic se economiseşte energie electrică suficientă pentru funcţionarea unui bec de 60W timp de 6 ore.

§ cu fiecare tonă de plastic reciclat economisim 700 - 800 de tone de petrol brut.

§ din 10 PET-uri reciclate se poate fabrica un tricou sau un metru pătrat de covor, iar din 50 de PET-uri se poate face un pulover.

§ produsele realizate din plastic reciclat au un cost de fabricaţie mai mic faţă de cele realizate din materii prime.

§ plasticul reciclat poate avea ca beneficii: reducerea consumului de energie cu două treimi; reducerea consumului de apă cu aproape 90%; reducerea generării de dioxid de carbon de două ori şi jumătate.

Asta am primit azi pe mail! De la cineva care imi citeste sporadic blogul si care este cel mai rational critic al meu.

Recunosc ca nu stiam aceste date.

Inca o data in plus constientizez faptul ca prin puterea reciclarii am putea consuma la fel fara sa mai epuizam resursele in ritmul in care o facem. Parca suntem ultima generatie de pe Terra. Trebuie sa radem orice urma de combustibil fosil, sa extragem orice urma de minereu din sol si mai nou sa infestam panza freatica pentru a elibera gazul de sist. Mai trebuie sa realizam uriase rezervoare de cianura pentru a obtine aur si toate astea fara prea mari protocoale de securitate. Am distrus buna parte din padurile tarii, am reusit sa avem plaje erodate de mare pe km, am reusit sa distrugem ecosisteme din zona Dunarii prin asanarea Baltii Brailei si acum cu greu ne abtinem sa nu distrugem si Delta Dunarii.

Plantam cu greu copaci, realizam cu greu statii de epurare si gropi de gunoi ecologice.
Oare de ce nu se incearca macar sa reciclam ceea ce consumam?
E asa de greu sa avem 5 saci de gunoi?
- metal;
- hartie si carton;
- plastic;
- sticla;
- gunoi menajer!

E oare asa greu sa fim putini mai prietenosi cu natura si un pic mai civilizati?
Poate ca nu dar si firmele de salubritate ar trebui sa colecteze selectiv!
Si asta ar insemna bani in plus!
Asa ca NATURA mai poate sa astepte!
Oare cat timp?



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu