Totalul afișărilor de pagină

sâmbătă, 27 iulie 2013

Calea Eroilor - Targul Jiu

Am ajuns spre seara in Targul Jiu. Drumul fusese bun si am ramas placut surprins de cat de bine arata in Horezu si in nordul Olteniei. Ultima oara fusesem cu masina pe platforma anul trecut. Asa ca acum parca am vazut altceva.
Din pacate Calea Eroilor se poate parcurge doar pe jos. Pleaca de pe malul Jiului incepand cu Masa Tacerii, se continua cu aleea cu scaune pana se ajunge la Poarta Sarutului. Parcul arata foarte bine. Urmeaza partea urbana a Caii Eroilor cu destinatia Coloana Ifinitului cu un scurt popas nebrancusian la Biserica. Un alt parc superb gazduieste Coloana Infinitului. O axa superba de la fecorie la inaltare.
Masa Tacerii = Ultima cina a soldatului inainte de plecarea la razboi,
Aleea cu scaune = ulita satului,
Poarta Sarutului = Despartirea de cei dragi si plonjarea in lumea cruda a razboiului
Moartea si intoarcerea in satul natal intr-un cosciug
Biserica = Se tine slujba pentru Eroi si se deschid portile cerului
Coloana Infinitului = Inaltarea Eroului la Dumnezeu =Scara lui Iacob
In Targul Jiu era curat, monumentele era foarte bine puse in valoare, cu explicatii cu tot (nu complete) si se vede oarecum pe unde au fost fonduri europene si este vorba de patrimoniu UNESCO. In centru orasului era terase, oameni erau bine imbracati si nu mai exista aerul de provincie si de urbe parasita. Am parasit Tg.
Jiu cu destinatia Hateg.
Drumul era ff prost. Santier cu multe semafoare. Nu a fost aglomeratie mare dar pana se va rezolva este de ocolit Valea Jiului.
Petrosani era parca incremenit in timp si cu toate ca si aici se vad schimbari in bine totul era gri si trist.
Strans intre Parang si Retezat , Jiul merita o expunere mai buna si un drum mai bun.
Am ajuns si la Manastirea Lainici unde nu am mai oprit. Semeata si ascetica domina un cot al Jiului ca o poarta spre smerenie.
Brusc dupa Petrosani drumul devine superb si aerul de Ardeal se simte. Intram in minunata lume a Tarii Hategului cea plina de istorie autentic romaneasca.
Am ajuns si la Hateg pe seara. Pensiunea era exact tipul de caravanserai pentru trecatori. In pretul cazarii era inclusa si piscina. Nu si micul dejun cum ne-a fost specificat. Pacat ca nu eram o broscuta sa apreciez apa tulbure. Am mancat de seara si nu prea am fost incantat. Dar imi era foame si asa ca a fost bun ce mi-a umplut burta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu