Totalul afișărilor de pagină

sâmbătă, 27 iulie 2013

Republica Ortodoxa Romania

Aceste randuri nu se doresc un atac la adresa nimanui. Sunt pur si simplu niste constatari personale dupa excursia prin tara si patrunderea in mijlocul evenimentelor. Asa ca nu sunt rodul fanteziei ci doar un spirit critic care se manifesta. Si nu se manifesta pentru a face rau ci pentru a incerca sa-si clarifice care este pozitia si rolul in Romania 2013 a BOR.
O sa incep cu cateva intrebari retorice:
- Cine este cel mai mare latifundiar din Romania?
- Cine are cea mai mare retea de cazare din Romania?
- Cine administreaza cele mai multe imobile din Romania?
- Cine are cea mai mare agentie de turism din Romania (intern si extern)?
- Cine are in subordine cei mai multi oameni din Romania?
- Cine poate influenta politic aproape intreaga Romanie?
- Cine are monopol pe lumanari si alte obiecte din aceeasi categorie?
- Cine are cea mai mare editura din Romania?
- Cine tipareste cel mai mult in Romania, vinde si difuzeaza carti , calendare si articole conexe?
- Cine nu palteste taxe si impozite, dar primeste subventii de la stat?
Oare are cineva habar de cifra de afaceri a BOR????? Cumva miliardul de euro????
Oare cineva stie cati bani se duc pe Pomelnice si Acatiste?
In excursia mea am cheltuit peste 300 RON pe lumanari, mir, tamaie, carti, pliante, bilete etc.
Am vazut cutii pline cu bani pentru pomelnice. Fiecare pomelnic avea cel putin 10 RON atasati. Si erau sute intr-o cutie.
Am vazut slujba pentru autoturisme.
Am vazut sute de masini in parcari proaspat amenajate pentru a primi credinciosii. Am vazut mii de oameni la manastiri venind cu flori. Am vazut curse speciale cu credinciosi veniti din toata tara. Am vazut mii de litri de aghiasma disparand intr-o secunda.
Am vazut masini de lux alergand spre manastiri sfidand orice regula de circulatie. Am vazut doamne si domnite imbracate si aranjate dupa ultima moda venind sa lase cativa banuti pentru linistea lor sufleteasca.
Pentru cine nu stie, vreau sa va povestesc pe scurt povestea lui Martin Luther:
""Credința lui Luther l-a făcut să intre în 1517 în conflict cu Biserica Romano-Catolică. Pentru a strânge fonduri în vederea construirii Bazilicii Sf. Petru din Roma, papa Leon al X-lea a vândut credincioșilor indulgențe. Prin vânzarea de indulgențe se oferea, în schimbul unei donații bănești, anularea suferințelor vremelnice datorate păcatului - odată iertat prin pocăință. Luther s-a declarat împotriva acestei practici.""
Nu ma pot pronunta cu siguranta daca asistam iarasi la un fenomen de vanzare de indulgente. Dar exodul din ultimii ani a oamenilor cu bani si cu constiinta incarcata spre biserica are sigur o justificarea in gasirea unei consolari prin donarea sub diverse forme a banilor pentru biserica.
Asta sa zic ca a fost partea care m-a tulburat negativ.
Partea insorita a excursiei a fost :
Am vazut cum toate manastirile si bisericile sunt complet (sau partial) renovate. Am vazut ordine si curatenie. Am vazut multe flori, liniste si am simtit o pace interioara (nu peste tot). Am vazut oameni ai bisericii interesati in interactiunea cu vizitatorii. Am auzit cuvinte frumoase si  pline de pilda. Am simtit si bunatate si milostivenie. 
Am vazut si ranile manastirilor si pericolul in care au fost in trecut. Cand au fost la limita supravietuirii. Si clar ele au reprezentat un focar de rezistenta, de cultura si traire ortodoxa si romaneasca. Am vazut si oameni deznadaduiti, oameni disperati veniti in sanul bisericii dupa alinare. Am auzit slujbe cu muzica cantata de maicute care parea sunetul ingerilor. Am avut ocazia sa vad dragostea si admiratie fata de un om cum nu am mai vazut pana acum. Si ma refer la Parintele Arsenie Boca. Mormantul lui este un adevarat loc de pelerinaj. As putea spune ca manastirea Prislop prin asezarea ei, prin rezonanta care o transmite oamenilor a devenit manastirea mea numarul unu in Romania.
Daca am hulit imi cer scuze. Daca am suparat cu scrisul meu tin sa subliniez ca nu este lectura obligatorie.
Poate sunt o oaie ratacita. Dar macar stiu ca ma indoiesc. Si indoindu-ma, cuget. Si as spune ca si exist!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu