Totalul afișărilor de pagină

duminică, 28 iulie 2013

Biserica din Densus

In mod normal ar trebui sa fiu suparat de furtul pietrelor dintr-o cetate romana.
DAR!!!
Cand este vorba de ce s-a realizat din ele nu mai este nici o suparare.
La nici 15 km de Sarmizegetusa Ulpia Traiana se gaseste micul sat Densus. Care in afara de a da Romaniei cativa membrii ai familiei Densuseanu are ceva cu totul si cu totul aparte.
BISERICA!!!
Parafrazand o replica dintr-un film   : Ce rost au niste bolovani dintr-o ruina daca nu se cladeste din ei o biserica. In original = ce rost are un drum care nu duce la nici o biserica {Calauza}.
Asa ca rezultatul pentru mine este uluitor. Pietre de la Sarmizegetusa sustin Casa Domnului.
Iar as spune = Pe aceste Pietre a fost cladita Biserica Ortodoxa Romana!!!!
Cuvintele nu sunt suficiente pentru a descrie ce simti cand vezi biserica.
Aceasta senzatie am mai trait-o dor la capela din Rosslyn de langa Edinburgh.
Aici as spune ca se gaseste quintesenta Romaniei.
Din ruinele civilizatiei romane, pe pamanturile Daciei cu spirtul ortodox s-a nascut un popor unic = POPORUL ROMAN.
Nascut ortodox si nu facut ortodox de nici un rege si de nici un palos!!!!
Nu am facut cetati din alte cetati. Ci biserici.
Nu am reusit sa strangem bogatii pentru ca am fost mereu furati de ele.
Nu am cotropit pe nimeni ci mereu am fost cotropiti.
Mai presus de toate Femeile romane au fost si raman seva si esenta poporului roman.
Asemenea bisericii din Densus am fost si suntem si noi romanii.
Austera, dura, reconstruita din ruine dar originala, fascinanta si indestructibila.
Biserica din Densus dupa mine este exact descrierea poporului roman.
Si sunt mandru ca am vizitat-o!!!
Va invit si pe voi!
Nu putem sa ne descoperim mai bine pe noi insine decat daca intelegem din ce suntem creati!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu