Totalul afișărilor de pagină

joi, 18 iulie 2013

Carantina sufletului

Incerc de cateva nopti sa ma adun sa pot scoate din minte gandurile si sa le astern pe blog. Sunt inca sub influenta romanului lui Dan Brown " INFERNO" (inca nu a aparut in romana) si turul manastirilor din nordul Moldovei cu obsedantele si repetitivele scene cu Judecata de Apoi si Scara lui Iacob. Intre aceste ganduri o cifra nu imi iese din minte : 40!!!
Si ce legatura sa fie oare?
Venetienii acum 1000 de ani erau stapanii Mediteranei. Si in avantul lor in a cuceri si a lega Orientul de Occident au reusit sa injumatateasca populatia Europei. Facand un salt in timp ajungem in anii 1330.
""Primele semnalări despre apariția ciumei negre în Europa datează din 1347.  În octombrie în acel an s-au întors 12 corăbii venetiene pe Marea Neagră, debarcând în portul sicilian Messina. Echipajul și călătorii au ajuns slăbiți, unii dintre ei morți, alții pe moarte. Martorii oculari nu-și puteau explica motivul. Pe vase, pe lângă oameni, mai erau și șobolani, ca de altfel pe orice alt vas. Când vapoarele au ajuns la destinație, șobolanii "călători" s-au împrăștiat printre șobolanii de pe uscat, s-au infestat cu puricii purtători de bacteria răspunzătoare de boală, după care s-au întors pe vapoare. Puricii ce se hrăneau cu sângele șobolanilor le-au transmis ciuma. Când șobolanii au început să moară din cauza bolii, puricii au căutat altă sursă de sânge, în cazul acesta - oamenii. Orașele portuare europene, murdare și aglomerate, au asigurat un mediu de viață propice pentru șobolani și purici. După moartea șobolanilor, puricii s-au mutat pe oameni. Astfel puricii infectați cu bacteria cauzatoare de ciumă prin intermediul șobolanilor, au cauzat moartea a milioane de oameni.""
Moartea era peste tot. Asa ca s-a hotarat instaurarea unei perioade de izolare a echipajului. Care a fost aleasa ""intamplator""???? pentru o perioada de QUARANTINA. Adica 40 de zile!!!
Cine scapa si ajungea teafar la finalul celor 40 de zile se stia sigur ca nu reprezinta un pericol pentru ceilalti.
Asa se naste cuvantul carantina. 
Tot cautand semnificatii pentru cele 40 de zile am tot gasit:
- Potopul a durat ....40 de zile!
- Moise a stat pe munte dupa tablele legilor....40 de zile!
- Moise trimite iscoade sa cerceteze pamantul tot ....40 de zile (Numerii 13;26)
- Goliath a cauta lupta ....40 de zile pana ce s-a luptat cu David
- Noe a asteptat ...40 de zile sa deschida arca
- Iisus a stat in pustiu ....40 de zile
- Iisus S-a Inaltat la dreapta Tataului dupa ... 40 de zile.
Si aici ajung la partea cea mai interesanta a framantarilor mele. 
40 de zile! De la Moarte la Inaltare!
Si ce sa intampla in aceasta perioada. Am gasit la manastiri tot felul de lecturi lamuritoare. Din pacate nimeni de la manastiri nu a catadicsit sa se coboare si asupra framantarilor mele.
Si in loc sa ma lamuresc m-am adancit in intrebari si eram mai confuz ca la inceput.
Am citit si de cele 20 de vami al cerului. Si despre Judecata Particulara si despre Judecata de Apoi.
Am vazut 14 manastiri in Bucovina in care tema centrala era Judecata de Apoi si Scara lui Iacob.
Si in loc sa inteleg.....
Am inceput sa nu sesizez diferenta in existenta si inexistenta Purgatoriului.
Am inceput sa fiu obsedat de Divina Comedie a lui Dante  si  mi-am propus sa o citesc cand ma voi linisti putin. Cand oare???
Toate aceste lucruri nu sunt intamplatoare. Semnificatia este unica. Din pacate nu se dezvaluie unui profan ca mine. Dar asemenea unui ciumat in carantina, sufletul are si el nevoie de 40 de zile pentru a afla locul lui adevarat.
Eu nu vreau sa astept acele fatidice 40 de zile. 
As vrea sa intru mai devreme in carantina. Si sa gasesc esenta carantinei.
Pe care o intuesc in trei cuvinte ( alta minunata Treime) : CALEA , ADEVARUL SI VIATA!
Si mai presus de toate : DRAGOSTEA!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu