Totalul afișărilor de pagină

sâmbătă, 27 iulie 2013

Sarmizegetusa Regia ! Locul de unde incepe !

Am ales Hategul ca loc de cazare pentru ca descoperisem un nou drum de acces la Gradistea de Munte. Nu cel arhicunoscut prin Orastie. Gasisem un drum din Calan spre Orastioara de Sus ( mai exact Ludestii de Jos) prin Ocolisu Mic.
Cum imi place sa ma tot consult cu lumea am intrebat si eu la pensiune cum e drumul. PROST!
Am mai intrebat niste bucuresteni si ei mi-au confirmat ca rupi masina!!!!
Asa ca trist am ales drumul tot prin Orastie si asta a insemnat 60 km in plus si cel putin o ora .
Am vazut o noua bucata de autostrada gata A1 si am fost incantat de centrul orasului Orastie.
Am mers spre Gradistea de Munte pe acelasi drum petecit ca acum 20 de ani.
Au aparut multe pensiuni si locul isi pastreaza frumusetea nefiind alterat de sindromul Valea Prahovei.
Drumul de astfalt se termina brusc la intrarea in Gradistea de Munte si de acolo un drum forestier foarte bun te duce spre Sarmizegetusa Regia cat si spre varful Godeanu. La un moment dat drumul spre Sarmizegetusa o ia la stanga, se ingusteaza si devine mai abrupt. Praful starnit in urma masinilor este absolut fantastic. Erau unii care alergau cu 60 km/h lasand in urma un nor apocaliptic de praf.
Se poate urca cu orice masina (care nu e terminata) pana la zidul cetatii.
Am fost uimit de organizare. WC-uri ecologice cu hartie igienica (in varf de munte) vreo 10 gardieni mereu cu ochii pe tine. Casa de bilete si multe panouri explicative.
Aici tin sa-mi exprim regretul pentru  interpretarile facute la presupusele reconstituri grafice.
NIMIC nu imi pare corect. Inspiratii celtice si grecesti la istoria dacica.
Dacii au avut o cultura proprie puternica si autentica.
Tocmai ce am urmarit la Hystory Chanel un documentar despre Traian.
Atat vreau sa spun:
123 de zile de petreceri in Roma platite de imparat;
3000 tone de argint luate din Dacia;
16000 tone de aur luate din Dacia
Din acesti bani s-au finantat lucrari in tot imperiu. Si tot atunci s-a luat hotararea ca imperiu sa nu se mai extinda.
LE FUSESE DE AJUNS ce luasera din DACIA! Alte bogatii comparabile in lumea cunoscuta de romani nu mai existau!!!!
O mare cultura si o mare civilizatie inca stau ferecate in negura istoriei.
Visul meu din copilarie a fost sa pot descifra macar o farama din puzzelul DACIEI!
Cu cat stiu mai mult cu atat se deschid noi orizonturi dar din pacate inca nu se leaga nimic.
Doar busturile de daci din Vatican tot imi revin in minte ca o dovada ca am fost o forta in Europa!
Poate altii vor reusi sa gaseasca dovezile care stiu sigur ca stau pitite pe undeva.
Si nu doar niste amarati de kosoni si cateva bratari de aur dau dovada maretiei DACIEI!
Am baut apa de la izvorul din incinta sanctuarului si am simtit cum sangele meu incepe sa navaleasca in corpul meu spunandu-mi ca acolo exista ceva care trebuie sa iasa la lumina!
Inainte de fi romani am fost totusi daci.
Si eu sunt mandru de cei 2500 de ani de istorie (chiar si nedeslusita inca) pe care o simt in tara mea!
Sa nu uitam ca suntem urmasii unui popor mandru si neinfricat!!!!
Sa va mandriti bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu