Totalul afișărilor de pagină

joi, 25 iulie 2013

Moldova ziua a treia

Era deja sambata si eram putin obositi. Am hotarat sa vedem:
Dragomirna si Suceava (Cetatea si Manastirea Sfantul Ioan).
Am ajuns pana in pranz la Dragomirna. Este una din preferatele mele. Poate si din cauza stilului gotic poate si datorita sveltetei ei. Poate si datorita intregului domeniu cu lac, capela si cimitir. Poate si pentru ca se poate vizita zidul de aparare.
Ne-am intors in Suceava si am ajuns la Manastirea Sfantul Ioan care adaposteste biserica Sfantul Gheorghe.
La intrare doi cersetori incercau sa isi vanda cat mai bine povestea. Suparat unul dintre ei il intreaba pe celalalt:
"Ma, tu stii unde este ingropata Mama lui Stefan cel Mare."
La care celalalt raspunde:
"Sigur se afla intr-o groapa, undeva"
Intrezarind cruda realitate a sofismelor am intrat pe ganduri in Manastire.
Unde ceramica smaltuita care stralucea in soare m-a umplut de energie si de optimism. O groapa este pana la urma destinatia finala. Pentru oricine! Pana la ea sa am grija sa nu calc in alte gropi.
Am plecat spre cetate. Unde sufocata de doua terase Cetatea se zbate de ceva timp sa-si recapete formele. Un santier prafuit si usor parasit. Dar cum la Cetatea Neamtului s-a petrecut un miracol prin restaurare poate si Cetatea Sucevei sa aiba aceeasi soarta.
La nici un kilometru de Cetate spre centru pe partea stanga a drumului in mijlocul padurii am oprit sa mancam. Iarasi numai cuvinte de lauda. Poate cu 10% mai scump dar eram in raza Cetatii.
Bucovina= turism, mancare buna, drumuri relativ bune (cele principale sunt OK, cele secundare mai cu grija) si o mostenire care nu trebuie ignorata.
Ne-am intors la Poiana Marului - Malini unde am probat la maxim gratarul.
Pacat ca ne-au furat din curte morisca cumparata!!!!
Duminica, ziua a patra, urma plecarea spre Bucuresti.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu