Totalul afișărilor de pagină

vineri, 15 noiembrie 2013

Puterea de a face ceea ce crezi ca este bine

Acum cativa ani am fost la un interviu pentru a ma angaja manager la o companie multinationala. Unde se pare ca nu am ajuns. Poate si pentru ca pe atunci vedeam putin altfel lucrurile.
Interviul nu a fost un interviu propriu-zis ci o discutie amicala. Intr-un colt al incaperii statea o psiholoaga si ma urmarea.
La un moment dat pica si o intrebare "capcana".
Ce parere am eu daca seful meu greseste sau daca eu nu sunt de acord cu el. Ce voi face?
Atunci raspunsul meu a fost ca in fata colegilor nu il voi contrazice, dar in particluar ii voi spune punctul meu de vedere.
Atunci multinationalul a avut o reactie..... ca asta este un mod tipic de gandire romaneasca.
De atunci ma tot gandesc.
Si de curand am gasit raspunsul.
Pentru mine lucrurile erau clare. Angajatorul este angajator si angajatul este angajat. Din moment ce el ma angajeaza pe mine este clar ca este mai sus in lantul trofic. Altfel il angajam eu pe el!!!!
DAR!
La lucrarea de care va povesteam am avut un moment crucial acum cateva zile.
Am primit un ordin direct de a sista lucrarile si de a trimite oamenii la alte lucrari.
DAR!
Am nesocotit ordinul si am continuat lucrarea.
Pentru ca am crezut ca este o masura luata la nervi si neproductiva pentru colaborarea intre beneficiar si executant. Pentru ca am simtit ca lucrurile sunt doar temporar complicate si de fapt ele nu evoluau pe o panta negativa.
Asa ca fara sa stie sau sa isi dea seama eu mi-am continuat treaba si lucrurile s-au normalizat si conflicut s-a atenuat.
Acum lucrurile sunt istorie si momentul crucial este in spate ingropat.
Am ajuns sa imi ignor angajatorul si sa fac ceea ce am crezut eu ca este corect sa fac. Cu toate ca nu este firma mea, afacerea mea si nu am nici un bonus sau recompensa materiala. Salariu si doar atat.
Cu toate astea nu m-am dat deoparte si mi-am sustinut si pus in practica punctul de vedere.
Si acum vin si spun. Multinationalul avea dreptate. Daca in tara asta fiecare ne-am sustine punctele de vedere in care credem si nu am considera ca nu este treaba noastra cu ceea ce se intampla,poate Romania ar arata altfel.
Da ar trebui sa ne pese daca guvernul isi bate joc de noi. Daca este incapabil sa gestioneze economia si sa asigure un nivel decent de trai si asta fara a pune taxe peste taxe pe cei care muncesc cinstit.
Cum ar fi daca noi chiar am lupta pentru ceea ce credem ca este BINE si CORECT?


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu