Totalul afișărilor de pagină

joi, 27 octombrie 2011

Brat la brat cu Sanatatea Romaneasca

Am ajuns sa fiu martor ocular la reforma Sanatatii. Mai degraba martor ORL.
O infectie agresiva, trei doctori si trei diagnostice. Sute de lei in medicamente (complet diferite) prescrise cu o lejeritate dezarmanta.
Totul a inceput cu temperatura si dureri groaznice de gat.
Normal ca automedicatia a fost pe primul plan asa cum ii sta bine romanului.
Antitermice. Ca doar suntem tara Algocalminului. Si mai ales fiole.
Dar nu si nu. Indicele de confort termic se incapatana sa ramana ridicat.
Antibiotic. Normal ca in orice casa zace cel putin o cutie de Augmentin. Si sa fie la 12 ore. Si fara parafa.
BUN. Sau mai bine zis RAU.
24 de ore in zadar. Toata priceperea mea medicala a esuat.
Programare la medicul de familie. E plina lista. Poate pentru o urgenta se face loc!
Si asta la o clinica "inimoasa" si cu pretentii. Cand ai sedii noi, aparatura de ultima generatie si mai ai in spate un lant de farmacii si un megaimportator de medicamente sanatatea vine alergand spre pacient.
Oare?
La clinicile particulare este un vid de doctori intre 30 si 50 de ani. Poate nu la toate dar la asta sigur.
Asa ca cei pana in 30 de ani au intodeauna pe langa ei Agenda Medicala 2011 si o mapa cu cursuri vechi. Mai au si un telefon. Te simti ca la " Vrei sa fii milionar"! Adica exista consult 50/50 sau intreaba Agenda sau suna un doctor mai in varsta.
Cei peste 50 de ani au o lehamite afisata ostentativ. Si consultul decurge in aceeasi atmosfera. Daca sunt probleme va astept la mine la sectie unde am toate conditiile. MA INTELEGETI?
Sa revenim.
Doctorita draguta mi-a luat pulsul si tensiunea si mi-a dat sa beau un pahar cu apa. Dupa care si-a declinat competenta si m-a trimis la un ORL-ist. Noroc ca mai era unul in clinica la ora aia.
Tot fara programare. Tot urgenta. Dupa o ora de cand am ajuns la sediul clinicii sunt primit de dl.DR. Si este medic primar ORL. Doar ca (am aflat dupa) acum trateaza homeopat. Ma consulta rapid. Se arunca in IMac si scrie o reteta tot cu Augmentin. Si cu alte alea de umplutura. Sa le cumpar urgent si sa le iau chiar acum. Noroc cu combinatia farmacie-clinica de unde poti cumpara orice.
La final imi strecoara alarmat ca imi recomanda sa ma duc tot urgent la Camera de Garda de la Spitalul ORL Panduri. Ca ar trebui sa se faca o mica incizie sa se "detensioneze" gatul. Pune mana pe IPhone 4 si suna un fost coleg. Care era si el bolnav de o viroza. Ma asigura ca acolo sunt doctorii cei mai buni si competenti din tara.
Asa ca hai si la Panduri.
Ajuns acolo am avut impresia ca am trecut printr-un portal temporal. Parca nimerisem in anii 1989. Si mai era si senzatia ca in spital se filma pentru partea a ..... din Mutans vs. Alien. Spitalul era cucerit de doua triburi. Unii cu traheotomie care vorbeau mult si ciudat. Prima oara am crezut ca este un congres de ventriloci. Ceilalti erau cu plasture la nas dupa operatia de deviere de sept. Ei erau tacutii. Comunicau prin semne sau chiar telepatic. In atmosfera asta Hollywood-iana am nimerit si eu. Am stat si aici 40 de minute la usa. Dupa care am fost primit la consult.
Normal ca a fost alt diagnostic. Si alt tratament. Si trebuia sa ma si internez.
Dupa ce dau declaratie ca refuz internarea (de ce oare????) si imi cumpar noile medicamente ( complet diferite si care au trei, DA 3, antibiotice) ajung cu fata in jos pe masa asistentei pentru intramuscular. Si asa o siringa chiar ca nu mai vazusem. 50 ml de zemuri amestecate care se indreptau spre mine. Dupa ce am fost "anesteziat" de mana asistentei intepatura a parut o binecuvantare. Si cat lichid curgea prin acul ala. Parca era proiectul NABUCO sau Nabuca. Ca am si uitat cum se cheama.
Intepat si cu doua pungi de medicamente (de peste 300 de lei) ajung dupa miezul noptii acasa. Fericit , nemancat si nebaut de peste 48 de ore aveam credinta sincera ca toata investia in medicamente va da roade rapide.
Singura problema era ca la ora 06.00 trebuia sa fac deja prima injectie.
Asa ca la 05.45 navalesc in megaspitalul Fundeni. Unde in corpul central sunt 4 camere de garda. Care erau teoretic 24/24. Dar de unde. Doua aveau lumina stinsa si lacatul pus. Dintr-o a treia a iesit un asistent somnoros care m-a amenintat cu bodyguardul. Noroc cu o doamna asistenta miloasa si cu buzunarul desfacut.
E uleioasa domnu'. Si hars. In aceeasi pulpa. 2-0 .
Ajung acasa fericit, cu gatul prastie si cu un picior aproape nefunctional.
Se apropie injectia de ora 10.00
Hai la clinica cu abonamentul.
Lume draguta. Fata in jos!
HARS...... aceeasi pulpa. 3-0.
Ce o avea pulpa aia in plus fata de cealalta ma intreb nedumerit?
Se face pranzul. Starea mea in loc sa se amelioreze se inrautatea vizibil. Sa nu mai vorbesc ca stateam deja intr-o dunga de la injectii.
Asa ca las prostiile si ma duc la profesionisti.
INMB. Adica Insitutul National Matei Bals. La clinica de boli infectioase.
Unde am nimerit in sfarsit pe mana care trebuie.
VA URMA!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu