Totalul afișărilor de pagină

sâmbătă, 5 aprilie 2014

Case inteligente !

Inca de cand am terminat Facultatea de Instalatii am fost fascinat de casele inteligente. La vremea aceea si un automat de lumina era ceva extraordinar. Vorbim de o perioada cand de abia aparuse faimosul 286. Si tot de pe atunci Bill Gates spunea ca un calculator nu prea ar avea nevoie de mai mult de 128 Kb. Ce vremuri.
A urmat o perioada cand lipeam componente electronice pentru a realiza automatizari si reusisem sa fac chiar sisteme functionale pentru potentatii zilei. Dar am depasit acel moment si mai mult m-am indreptat spre partea de management. Dragostea mea pentru automatizari si case inteligente insa a ramas.
A trecut vremea si am ajuns sa lucrez cu BMS. Facute de firme de renume. Si am tot avut surprize cu unele componente. Cum ar fi motorasele de jaluzele, sau portile de garaj. Erau primele care cedau. Mai ales la schimbari bruste de temperatura.
Pentru ca mi-am impus sa nu prea scriu despre serviciul meu va voi spune o poveste despre o casa a viitorului. Poate urmatoarea mea casa.
Ma vad stand in fata laptopului care este conectat la BMS- ul casei. Dintr-un click de mouse accesez sistemul de supraveghere si vad ca totul este in regula. Astazi este cam soare asa ca ma hotaresc sa cobor jaluzelele la living si la mansarda. Fac asta cu doua click-uri de mouse. Ma gandesc sa mananc pe terasa. E soare rau. Nu stiu daca pot lua masa asa. Tot din fata laptopului cu alt click de mouse actionez marchizele si imi umbresc terasa numai bine cat sa pot lua masa. Iau masa si imi este lene sa ma duc la laptop sau chiar la butonul de actionare marchize. Asa ca imi scot smartphonul si accesez aplicatia care se conecteaza si ea la BMS. Nimic mai simplu. Apas pe touchscreen si marchizele se inchid. Plec linistit de pe terasa.
Am treaba in oras si vreau sa scot masina din garaj. Iar am uitat telecomanda de la poarta automata. Noroc ca am telefonul la mine. Tot cu o apasare pe touchscreen si poarta automata a garajului se deschide. Inchid in urma mea. Am in fata portiile automate. Si pe ele le deschid tot din telefon.
Sunt un fan al serialului Star Trek. Ceea ce am povestit mai sus nu este SF. Chiar este realizabil. Pe bucati sau in ansamblu.
Telecomanda a fost inventata de oameni puturosi. La fel si fermoarul. Era prea complicat sa închei atatia nasturi.
Cum ar fi sa nu trebuiasca sa nu iei la mana toate jaluzelele sa le inchizi cand pleci in concediu? Cum ar fi sa fie totul automat? Exista un rasfat si pentru cei mai puturosi. Si nu neaparat puturosi. Oameni dinamici care apreciaza timpul si nu il vor risipit tragand de niste sfori sau impingand la niste porti.
Si toate astea la un " click of a button"!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu