Totalul afișărilor de pagină

miercuri, 22 februarie 2012

Concediu in Bucuresti

Andrei, baiatul meu este in vacanta. Si de aceea timpul meu alocat blogului a scazut spre zero. In consecinta am si primit astazi doua telefoane usor alarmate de absenta mea de pe blog. Cu scuzele de rigoare revin in seara asta dupa doua zile de concediu in Bucuresti.
Ce sa faci cand baiatul tau are vacanta cand nimeni altcineva nu mai are. Si unde sa mergi. Pai sa iti vezi orasul!
Asa ca Bucuresti, sosim.
Ieri am fost sa vizitam Muzeul Militar. Drumul pana la el a durat cat mi-ar fi luat sa ajung la Ploiesti. Aproape 90 de minute. Ma intreb sincer cine mai munceste in orasul asta. Am plecat la o ora, am zis eu, in care orasul sa fie mai liber. Adica ora 11. Greseala. Parca tot orasul era pe sosea. Adevarul este ca strazile sunt inca ingustate din cauza zapezii (o sa revin). Nu inteleg cine si ce program de lucru are. Mii de masini una dupa alta in cozi nesfarsite. Mergand in ritm de melc. Asta a insemnat un drum care in mod normal nu trebuia sa dureze mai mult de 30 de minute.
Si am ajuns si la Muzeu. Parcatul a fost o provocare. Asa ca am ales un namete mai accesibil si m-am suit cu masina pe el. Sincer. Pentru ca in zona nu exista nici un loc de parcare.Si asta dupa trei ocoluri pe o raza de un km. Biletul de intrare era 5 lei pentru un adult si 2.5 lei pentru copil. Atmosfera era insa cea de dinainte de 1989. Cateva doamne prafuite si plictisite isi faceau veacul printre exponate. Nu puteau da nici o explicatie, pentru ca ghidul vine doar cu programare pentru grupuri. Si asa ne-am plimbat singuri-singurei (nu a mai fost nimeni) timp de 2 ore. Incremenirea in timp era evidenta, singura modificare era zona dedicata monarhiei si a Revolutiei. Au mai aparut si cateva uniforme NATO si asta ar fi tot aerul de schimbare. Tot parcul de tehnica de lupta zacea sub un metru de zapada. Hala dedicata aviatiei era neincalzita si te simteai ca intr-un congelator dornic sa iesi in aer liber. Am readmirat machetele celor trei avioane ale pionierilor aerului din Romania (ma rog si Franta) adica celebri Coanda -Vuia - Vlaicu.
Ma gandeam cu nostalgie la momentele cand in Romania se produceau si elicoptere si avioane. O tempora!!!
Si nu se importau la mana a treia din scursurile occidentului.
Am plecat trist dintr-un muzeu trist si fara culoare. Dar ma intreb daca Armata Romana nu este si ea trista si fara culoare? Oare?
Azi a fost ziua in care am plecat spre oraselul dintr-un Mall. Cel cu patinoar interior si ridicat pe locul fostei UMEB (pe langa APACA). Drumul nu a mai fost asa de lung poate si datorita podului Basarab (de cate ori trec pe el cronometrez cele doua minute in care il parcurg, invariabil; MARE REALIZARE!!!). Ajunsi in parcare am inceput sa caut un loc de parcare. Si era ora 11. Iarasi am avut impresia ca toata lumea nu munceste in orasul asta. Este incredibil cata lume arde gazul prin Mall, Hiper-Super market si alte locuri asemenea. Sa nu mai vorbim de cei de la volan.
CINE MAI MUNCESTE AICI????? Serios?
Am venit cu patinele noastre si biletul era de 9  lei copil si 13 lei adult (fata de cele anuntate pe net e cu un leu mai scump) dar merita toti banii. Gheata excelenta si lume putina si de buna calitate, majoritatea copii. Asa ca am reusit sa patinam trei ore. Exista un dispozitiv de forma unei foci care permite unui copil sa invete sa impinga "foca" pe gheata deprinzand astfel miscarea de baza. SUPER!!!
De atata patinat am ajuns sa murim de foame. Si cum oferta este substantiala am mancat sanatos de la fast-food :). Copilul a luat un meniu Happy Meal si noi am luat mancare chinezeasca. De cand nu am mai fost la Mall mancarea s-a scumpit si caserolele s-au micsorat. Minunat. Dupa ce ca nu prea tine de foame este si f.f.f. puitna. Asa ca dupa 30 de minute imi era foame la loc. Si cata lume era in zona de mancare. Cu greu am gasit o masa libera. Atmosfera era pestrita. Negri, asiatici, arieni, multi expati si multi manelisti. Intr-un cuvant sute de oameni care savurau placerile Mall-ului. Si intr-adevar este un Mall care te uimeste. FRUMOS!!!
Si seara nu se putea termina fara un film in 3D. Asa ca am mers (la insistentele mele ) la STARWARS-Amenintarea fantomei Ep1. In amintirea zilelor cand eram si eu mai tanar cu zece ani. Am trecut si pe la Popcorn si suc. Am rezistat trei ore la film cu inca 6 persoane intr-o sala  pentru 100 de persoane!!!! Cam merge prost afacerea! NU?
Am tras linie.
Un copil fericit. O nevasta la fel. Un sot in ton cu restul. Aceste clipe de nepretuit.
Cardul in schimb a suferit o retragere de 240 de lei pentru fericirea familiei.
Si daca mergeam la Sinaia cat cheltuiam? Si ce mai vedeam pe acolo? Poate doar daca schiam!!!
Asa ca daca doriti sa petreceti un concediu in Bucuresti exista multe locuri placute (aproape). Depinde si de cati bani vreti sa cheltuiti.
Enjoy!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu