Totalul afișărilor de pagină

duminică, 24 august 2014

Maleficent : Cronica de film si nu numai!

Nu am mai scris de mult despre filme. Incerc sa vad filme bune dar nu reusesc intodeauna. Si asa mai am de scris un articol despre Nymphomaniac vol II.
Sa revenim la Maleficent !
O sa comentez acest film pe doua planuri. Unul ar fi planul povestii (filmului) si altul ar fi ancorarea in realitate.
Angelina Jolie este buna. Inca este foarte buna. Intelegeti ce vreti. Si roluri intunecate, pline de putere si mister dublate de umor acid le prind bine femeilor peste, sa zicem, 25 de ani....! Scenriu, regia si efectele speciale sunt mediocre. Ceea ce este important este faptul ca Hollywoodul poate, daca vrea, sa rescrie istoria. Si poate sa o faca bine de tot. Din personajul negativ detestabil au creat un personaj care desi intunecat nu mai poti spune in final ca el este personajul negativ. Pentru ca dragostea este binele suprem. Cine iubeste nu poate avea o inima intunecata. cel putin asa cred eu.
In concluzie: Eu nu as merge cu copilul sa vad filmul asta. Este cel putin debusolant. Nu mai intelegi nimic clar. Si daca copilul simpatizeaza cu personajul negativ atunci el este pierdut. Este un film mai mult pentru adulti decat pentru copiii. Si nu neaparat pentru adulti masculi. Poate pentru scorpii ranite in dragoste care nu si-au pierdut puterea de a iubi.
Si acum ajungem la recursul la realitate si la sinergia faptelor. Asta da citat!
Filmul începe cu o scurtă descriere: „Să vă spunem o veche poveste şi vom vedea cât de bine o ştiţi. Au fost odatã ca niciodatã douã regate duşmane de moarte. Aşa de mare era discordia dintre ele, încât se spunea că doar un mare erou sau un groaznic ticălos ar mai putea sã le aducă împreună. Într-un regat trăiau oameni ca voi şi ca mine, cu un rege zădarnic şi lacom care domnea peste ei. Erau veşnic nemulţumiţi şi invidioşi pe bogăţiile şi frumuseţile vecinilor lor. În celălalt regat erau multe creaturi ciudate şi minunate. N-aveau nevoie de rege şi regină, aveau încredere una în cealaltă. Într-un mare copac, de pe o mare stâncă din The Moors, trăia un astfel de spirit. Ai putea-o lua ca pe o fată. Dar nu era o fată obişnuită, era o zână. Numele ei era Maleficent.”
Lumea noastra este inca impartita in doua sfere de putere. Lumea occidentala cu rapsozii ei hollywood-ieni si lumea post-comunista care nu s-a aruncat in bratele occidentale sau nu a fost primita.
Noi, cei din lumea occidentala stim ca suntem "baietii cei buni". Si mai stim cu siguranta ca restul sunt "baietii cei rai". Asta este un adevar irefutabil. Pe asta ne bazam existenta si modul nostru de a vedea lucrurile.
Tare curios as fi sa intrebam unul din baietii cei rai cum vedea lumea? Am putea avea surprize!
Si pentru ca toate faptele trebuie consemnate a aparut Cetatea filmului. Hollywood ! Si aici este scrisa istoria si aici sunt create reprele morale. Si lectii de viata si aici sunt stoarse si exploatate sentimentele.
Asa ca daca Hollywood-ul rescrie istoria ce sa mai  intelegem noi oare?
Nu ar fi mai bine sa traim ca pana acum si baietii cei rai sa ramana baieti rai fara urma de indoiala?
Un drum interesant deschis la Hollywood. Care inca nu imi dau seama unde duce?