Totalul afișărilor de pagină

vineri, 10 octombrie 2014

Razboiul meu cu mine insumi !

De ieri sunt intr-un razboi cu mine insumi. Incerc sa ma schimb. Nu ca vreau sa imi fac operatie de schimbare de sex sau altceva. Pur si simplu trebuie sa imi schimb stilul de viata. Si de comportament. Si de hranire. Si de miscare.
Ultimele analize mi-au iesit destul de prost. Adica am un diabet zaharat de tip II ( glicemie 134). Si un colesterol marit ( 200). Astea toate arata o dereglare de metabolism.
Asa ca singura sansa sa mai pot indrepta ceva ar fi sa fac mai mult sport (mai exact ar fi sa fac sport) si sa am grija cand mananc si ce mananc!
Adica suntem ceea ce mancam!
Am plecat la aceasta lupta manat de cateva idei. Prima ar fi ca trebuie sa ma cunosc cat mai bine pe mine insumi. Caci se pare ca inca nu ma cunosc prea bine. Daca tinem cont ca pe frontispicul Templului lui Apolo din Delphi asta era scris, se pare ca problema are ceva vechime, cat si actualitate.
Ca sa ambalez altfel idee, trebuie sa vad daca chiar reusesc sa ma cunosc perfect sau nu!
Ma cunosc destul de bine incat sa stiu ca ce mi-am propus este o sarcina dificila. Trebuie sa slabesc, trebuie sa mananc cumpatat si organizat si trebuie sa fac cat mai multa miscare.
Sa zicem ca acum as avea toate conditiile sa reusesc. Si totul depinde doar de mine. O sa fiu oare la inaltimea asteptarilor?
Ramane de vazut si de scris.
Dar oare corpul sanatos poate exista?
Romanii aveau o vorba : Mens sana in corpore sano !
Cine oare este oul si cine este gaina? Poti avea un corp sanatos care sa adăpostească o minte bolnava? Sau o minte sanatoasa poate supraviețui intr-un corp bolnav?
Asta iarasi o sa incerc sa aflu.
Mai exact citatul din Juvenal ar fi :

""Orandum est ut sit mens sana in corpore sano. Fortem posce animum mortis terrore carentem, qui spatium vitae extremum inter munera ponat  naturae, qui ferre queat quoscumque labores, nesciat irasci, cupiat nihil et potiores  Herculis aerumnas credat saevosque labores et venere et cenis et pluma Sardanapalli. Monstro quod ipse tibi possis dare; semita certe tranquillae per virtutem patet unica vitae.""
Si o tentativa de traducere:
Trebuie să ne rugăm pentru o minte sănătoasă într-un corp sănătos . Rugati-vă pentru un suflet curajos care nu are frica de moarte si considera viata pana la sfarsitul ei ca un dar de la natura si este capabil să suporte orice fel de suferințe , nu știe de furie , pofte pentru nimic material sau spiritual. Apreciaza mai mult  muncile si incercarile lui Hercule  , decat  petrecerile si huzurul cat si patul  de puf al lui Sardanapalli (un rege asirian, probabil Arsunibal) . Dezvălui ceea ce sunt în măsură să vă dau ; calea unica spre o viata plina de provocari se află prin virtute .
Acesta postare ar mai putea avea numele :
De rerum Adriano !
De bello Adriano !
Sa ne insanatosim bine! 
Sa ne cunoastem mai bine! Incepand cu noi insine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu