Totalul afișărilor de pagină

sâmbătă, 29 martie 2014

10 ani de NATO

Au trecut deja 10 ani de cand am intrat in clubul de fitze al Atlanticului de Nord. Ce legatura avem noi cu Atlanticul inca nu am aflat, dar mai am timp. Sincer cand ma gandesc retrospectiv nici acum nu imi vine sa cred ca am reusit sa scapam din Pactul de la Varsovia. Cine nu a scapat pana acum nu prea mai are sanse sa nu intre in comunitatea euro-asiatica.
Am avut noroc ca flancul sudic al Atlanticului trebuia sa se inchida pana la Bosfor, asa incat Turcia si Grecia sa nu ramana fara legatura militaro-terestra cu restul Europei.
Asta ar fi primul motiv al aderarii noastre la NATO. Al doilea ar fi ca aveau nevoie de ceva carne de tun pentru teatrele de operatiuni de hat departe.
Dupa zece ani pot spune ca am fost profesionisti si ca Armata Romana a avut parte numai de cuvinte de lauda. Nu am auzit nici macar un comentariu negativ. Nici macar unul.
Trebuie sa recunosc ca puterea de la Bucuresti indiferent de culoarea ei a avut ca obiectiv intrarea in NATO si apoi in UE. Asta este un fapt ce nu trebuie uitat. Pe aceste subiecte nu au fost comentarii.
Si totusi ne temem de Rusia. Si ne temem tare la nivel de natiune. Suficient de tare incat sa ne injuram Presedintele daca are iesiri dure (normale) la adresa Rusiei. Suficient de tare incat sa nu zicem nici pas despre Moldova, ce sa mai zic de Transnistria.
Uitam ca facem parte din clubul smecherilor de pe lumea asta. Din punct de vedere militar. Sau mai bine zis tehnologic. Si noroc ca nu ne invecinam si cu China, India si Paksistanul.
Avem baza de la Kogalniceanu, la Deveselu se munceste din greu si totusi noua ne este frica de Rusia.
Oare stim noi ce inseamna NATO. Sau oare nu credem in principiul " toti pentru unul, unul pentru toti"?
Nu stiu cati ani trebuie sa mai treaca asa incat noi sa avem constiinta apartenentei noastre la clubul invingatorilor. Si in primul razboi mondial, si in al doilea razboi mondial si in razboiul rece. Poate exagerez cu WWI si WWII, dar ideea ar fi ca USA va mai face legea pe planeta inca ceva vreme.
Om fi noi ruda saraca si din NATO si din UE. Dar suntemn acolo! ACOLO!
Si asta ne da o garantie pe care Romania nu a avut-o NICIODATA!
Sa fi prieten si aliat si cu Franta si cu Germania si cu Anglia si cu Turcia  nu am avut parte niciodata in istorie. Sa nu fim prea prieten cu Rusia am mai intalnit.
Asta este momentul nostru sa nu ne mai temem..


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu